گروه مسکن- طی روزهای اخیر خبری به نقل از محسن کوهکن، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با عنوان مجلس، مسکن برای نمایندگان می‌خرد، در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که بررسی و پرداختن به آن خالی از لطف نیست. نماینده لنجان با اعلام این خبر به خبرگزاری‌ فارس گفت که در گذشته مقرر شده بود تا ۳۰۰ واحد مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران برای نمایندگان مجلس احداث شود، ۴۲ واحد آن با متراژ ۲۸۰ متر برای هر واحد ساخته شد و قرار بود که مابقی آن نیز به مرور زمان ساخته شود. اما در راستای کم کردن هزینه‌های جاری و کاهش ترافیک و رفت و آمد نمایندگان از سعادت‌آباد به بهارستان، این امر در مجلس هفتم به مصلحت دیده نشد و قرار بر این شد که ۴۲ واحد مسکونی احداثی در سعادت‌آباد از طریق مزایده به فروش برسد و از محل فروش آن در کنار مجلس (بهارستان) مسکن نمایندگان تامین شود. به گفته کوهکن، مالکیت این ساختمان‌ها به مجلس تعلق دارد تا در هر دوره از آغاز به کار مجلس در اختیار نمایندگان قرار گرفته و پس از پایان هر دوره، برای نمایندگان دوره بعدی قابل استفاده باشد.

این نماینده مجلس اختصاص ردیف بودجه جدید برای تامین اعتباری به مبلغ ۲۵۰میلیارد ریال را تعهد مجلس در ازای تامین نمایندگان هر دوره عنوان کرده است. و اما نظرات مردمی در رابطه با این خبر: شهروندی گفته است در شرایط کنونی که میزان اجاره‌بها و نیز قیمت خرید خانه در تهران سرسام‌آور است، نمایندگان مردم نیز باید در تهران خانه اجاره کنند تا درد مردم را بفهمند. ضمن اینکه نمایندگان مردم باید درک کنند که یک کارمند با این حقوق‌ها چگونه باید اجاره‌بهای ۶۰۰هزار تومان به بالا را برای یک واحد ۴۷ تا ۵۰ متری بپردازد. شهروند دیگری نظر جالبی دارد او می‌گوید: چه طور می‌شود که الگوی مصرف برای آپارتمان مردم عادی کمتر از ۱۰۰ متر و برای نمایندگان ۲۸۰ متر در نظر گرفته می‌شود. همچنین چرا زمین برای اقشار عادی جامعه خارج از شهر و اطراف واگذار می‌شود اما برای نمایندگان مجلس منطقه سعادت‌آباد. یکی از مخاطبان نیز گفته است که قیمت اجاره یک واحد ۲۸۰ متری نوساز در سعادت‌آباد ماهی ۵/۱میلیون تومان اجاره یا ۱۲۰میلیون تومان رهن کامل است، با این وجود خانواده ما با ۳۰میلیون تومان پول، یک ماه است که برای یک واحد ۱۰۰ متری تلاش می‌‌کند اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

یکی دیگر از مخاطبان نیزنظری متفاوت ارائه کرده و گفته است اگر فکر نماینده‌ها آزاد نباشد و همواره نگران تخلیه خانه، پرداخت اجاره‌بها و افزایش سالیانه اجاره و... باشد چه طور می‌تواند این همه مشکلات مردم را به طور ضرب‌‌الاجل حل کند و رفاه و آسایش فعلی را برای مردم به ارمغان بیاورد. لازم به توضیح است که از این دست نظرات در رابطه با این خبر بسیار بوده اما تعدادی از آنها برای انجام رسالت خبرنگاری مبنی بر رساندن پیام مردم به مسوولان و نمایندگان مردم، در این بخش منتشر شده است.