دنیای اقتصاد - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشنامه جدیدی برای نحوه فعالیت بنگاه‌های املاک صادر کرده که نتیجه اجرای آن تاییدی است بر پایان عمر فعالیت بنگاه‌های زیرپله‌ای. حسین علی امیری، معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با صدور بخشنامه‌ای به مدیران کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور اعلام کرد: مشاوران املاک موظف هستند پروانه تخصصی مربوطه را در معرض دید عموم قرار دهند.

با اجرای این بخشنامه آن دسته از بنگاه‌های املاک که فاقد هر گونه مجوز از مراجع رسمی هستند، از سطح شهر جمع خواهند شد و فضا برای فعالیت بنگاه‌های قانونی بازتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این بخشنامه به مدیران کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور تاکید شده است: به منظور حمایت از حقوق مراجعین و نظام‌مند شدن خدمات‌رسانی در مشاورین املاک و پرهیز از توالی فساد احتمالی با مراقبت و دقت لازم در خصوص ملزم نمودن مشاورین مذکور به نصب پروانه تخصصی مربوطه در مناسب‌ترین محل دفتر خود اقدام مقتضی معمول گردد.

قلی‌خسروی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد در این باره گفت: همه بنگاه‌ها و مشاوران املاک وظیفه دارند که پروانه تخصصی خود را در داخل محل کسب خود در محل دید عموم قرار دهند و این مصوبه از تاریخ ۱/۱۱/۸۵ به دستور وزارت بازرگانی و مجمع امور صنفی ابلاغ شده و در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا ما تاکنون ۳۵۴۶ پرونده به اداره ثبت ارجاع داده‌ایم که از این تعداد ۱۸۱۳ پروانه تخصصی ثبت شده است.

خسروی خاطر نشان کرد: برای این که تعداد افراد باقیمانده از این آمار بتواند پروانه تخصصی دریافت کنند، ضروری است که دوره‌های آموزشی را بگذرانند که البته ما به افرادی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند، اعلام کرده‌ایم که این دوره‌ها را می‌توانند به طور غیرحضوری بگذرانند.

شایان ذکر است سامانه اطلاع‌رسانی اداره کل روابط عمومی این سازمان به شماره تماس ۶۶۷۰۹۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات می‌باشد.