ردیابی سیلاب اخیر در شورای شهر
گروه مسکن- برخی از اعضای شورای شهر تهران ضمن تشکر از شهرداری تهران برای اقدامات مهار سیلاب دو روز گذشته نسبت به نحوه مدیریت و اقدامات پیش از وقوع بحران در شهرداری انتقاد کردند.

رییس کمیسیون عمران شورا با اشاره به نحوه هزینه کرد شهرداری برای مقابله با بحران گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی از پروژه‌های اولویت‌دار ما بوده و سال‌ها پیش در کمیسیون عمران اعتبار ۲۰ میلیاردی را به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم، ولی به دلیل اینکه به آن اهمیتی داده نشده دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار نیست، چند سال پیش نیز بازدیدی از این پروژه داشتیم اما تا ۱۴ الی ۱۵ میلیارد تومان بیشتر برای آن هزینه نشده بود.
حمزه شکیب یکی از منتقدان مدیریت بحران شهرداری تهران اظهار کرد: از افرادی که در این بحران همکاری داشته‌اند تشکر می‌کنم ولی لازم است به این نکته نیز اشاره شود که در بحران، فاز پیشگیری و فاز مقابله وجود دارد. باید از حادثه‌ای که رخ داده درس بگیریم.
دلیل آب گرفتگی‌ها طراحی تهران است!

علیرضا دبیر عضو دیگر شورا علت وقوع سیلاب در شهر تهران را طراحی شهر عنوان کرد و گفت: ‌درست است که درباره جمع‌آوری آبهای سطحی اقداماتی انجام شده ولی باید قبول کنیم که نوع طراحی تهران به‌گونه‌ای است که در بارندگی‌ها دچار آبگرفتگی می‌شود.
امکان جذب آب را از خاک تهران گرفته‌ایم

معصومه ابتکار نیز در ادامه افزود: متأسفانه کف کانال آبی که طراحی می‌شود و کف روددره‌ها بتن است و این گونه امکان جذب آب را از خاک تهران گرفته‌ایم و سفره‌های زیر‌زمینی در حال خالی شدن است.