وزیر راه‌وشهرسازی گفت: هر کسی مسکن بخواهد می‌توانیم در مدت سه ماه در اطراف تهران و شهرهای جدید مانند هشتگرد، پرند، پردیس و اندیشه با شرایط آسان واحدمسکونی در اختیارش قرار دهیم. علی نیکزاد روز گذشته در جمع‌خبرنگاران اعلام کرد: بنای دولت این است که مسکن به صورت انبوه تولید کند و با توجه به میزان آورده افراد در اختیار آنها قرار دهد و با کسانی که بخواهند بازار مسکن و اجاره را به هم بزنند با قدرت مقابله کند که این اختیار ملت و دولت است.

وی افزود: در حال حاضر افزایش قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد، اما به رغم اصلاحی که سال گذشته در سود بانکی اتفاق افتاد و ما مخالف این کار بودیم، در بازار اجاره موضوع رهن کامل و اجاره کامل مطرح شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال مشکل چندانی در این ارتباط نداشته باشیم.

نیکزاد در ادامه در خصوص تامین مسکن برای اقشار متوسط جامعه گفت: بعد از تامین مسکن برای اقشار پایین‌تر جامعه تصمیم‌گرفتیم در مکان‌هایی که زمین مناسب وجود دارد اقدام به مسکن‌سازی کنیم و با قیمت مناسب البته شاید بالاتر از مسکن مهر به اقشار متوسط جامعه تحویل دهیم.

وی در مورد شرایط متقاضیان گفت: باید واجد شرایط باشند و قبلا وام مسکن نگرفته باشند و با یک تسهیلات ویژه تسهیلاتی در اختیار آنها قرار داده شود و اگر کسی آورده کمتری داشته باشد می‌تواند در حاشیه‌ها انتخاب کند و کسانی که آورده مناسب‌تری دارند و خواهان نزدیکی به کار خود هستند می‌توانند با آورده بیشتر نزدیک به مرکز مسکن خود را تامین کنند و این واگذاری احتمالا تا آخر سال انجام می‌شود و زمان ثبت‌نام هم بعدا اعلام خواهد شد.

وام ۴۰ میلیونی برای خبرنگاران

وزیر راه‌وشهرسازی درباره طرح اعطای وام مسکن خبرنگاران که در روز خبرنگار سال گذشته از طرف وزیر ارشاد وعده داده شد نیز تصریح کرد: وام خبرنگاران از سوی بانک مرکزی پذیرفته شده است، اما باید بانک مسکن آن را ابلاغ کند، ضمن آنکه این وام احتمالا به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و برای خرید و ساخت مسکن است.