گروه مسکن- تاکید اخیر مقام ارشد وزارت راه وشهرسازی بر اولویت ساخت واحدهای مسکونی مهر به روش خودمالکی باعث شده تا ساخت‌وساز به این روش در حجم پروژه‌های انبوه در سطح استان تهران یکی پس از دیگری کلید بخورد. بعد از شهرستان شهریار، این بار نوبت شهرستان قدس شد تا با کلنگ زنی پروژه هزارواحدی در قالب مسکن مهر خودمالکی، صاحب مسکن مهرشود. به گزارش «دنیای اقتصاد» این درحالی است که بنا به گفته مسوولان محلی، پیش‌تر به دلیل فقدان زمین دولتی در شهرستان قدس، با وجود تراکم تقاضا برای مسکن، پروژه مسکن مهر در این شهرستان اجرایی نشده بود.

محسن چیبایی، مدیرعامل تعاونی شماره ۲ کارکنان شهرداری قدس در تشریح جزئیات این پروژه به خبرنگاران گفت: با توجه به تاکید وزیرراه و شهرسازی بر اجرای طرح خودمالکی مسکن مهر در سال آینده، با خرید زمینی به مساحت ۲۴۰۰۰ متر در ورودی شهرستان قدس که دارای کلیه امکانات روبنایی و زیربنایی است، ظرفیت پیش‌بینی شده پروژه، ۲۵۰۰ واحد مسکونی است که در سه فاز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل تعاونی شماره دو کارکنان شهرداری قدس تاکید کرد: مطابق برآوردهای ما، این پروژه با قیمت ۶۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع، اوایل سال۹۲ در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.