روایت جالب از نبود آب در مسکن‌مهر

گفته بودیم در پرند نباید ساخت‌و‌ساز انجام شود

گروه مسکن- سروصداهایی که این روزها برای نبود «آب» در شهر جدید پرند شنیده می‌شود، ظاهرا به خاطر عدم توجه به هشدارهایی است که چند سال پیش مسوولان حوزه آبی کشور بابت این منطقه اعلام کرده بودند. در پرند به واسطه ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر، بارگذاری جمعیتی فوق‌العاده زیادی در حد پذیرش حداقل ۳۰۰ هزار نفر در حال انجام است، در حالی که طبق گفته مسوولان وزارت نیرو، پتانسیل آب پرند توانایی این میزان جمعیت جدید را ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب روز گذشته در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب از سد ماملو به تهران - قرار است آب این سد برای پرند جاری شود- اعلام کرد: شهر پرند در جایی ایجاد شده ‌است که حوزه آب کشور اعلام کرده بود در این منطقه نباید توسعه ساختمانی صورت گیرد، اما بنا به دلایلی مسوولان تصمیم گرفتند آنجا ساخت و ساز انجام شود.

محمدرضا عطارزاده تصریح کرد: طرح و برنامه برای تامین آب پروژه‌های مسکن مهر شهر پرند آماده است و در حال حاضر امکان تامین آب برای حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد وجود دارد.

به گزارش ایسنا این مقام وزارت نیرو در ادامه با بیان اینکه تامین کوتاه‌مدت آب مسکن مهر حدود شش ماه تا یک سال زمان می‌برد، گفت: برای کوتاه‌مدت تعدادی چاه آب باکیفیت در محدوده بزرگراه ساوه در حال حفاری است و تعدادی هم باید حفاری شود.

او افزود: علاوه بر آن، امیدواریم وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت این تسهیلات زودتر تصمیم بگیرد که البته قرار شده است یک سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات خشکسالی به ما انتقال داده شود و اگر حق انشعاب‌ها از تسهیلات و مبالغی که برای خشکسالی در نظر گرفته شده‌است، داده شود و مهندسی شهر پرند هم انجام شود، آمادگی کامل داریم که خدمات‌رسانی کنیم.