جست‌وجوی زمین برای ایجاد گورستان جدید

هر جا آرامگاه احداث شود تا شعاع چندکیلومتری ارزش زمین‌ها کاسته می‌شود

گروه مسکن- معاون خدمات شهری شهرداری‌تهران با اعلام اینکه شهرداری در غرب و شرق تهران برای ایجاد آرامگاه جدید، به دنبال زمین می‌گردد گفت: ما در غرب تهران هم اکنون در حال مذاکره با ارتش هستیم، چرا که بیشتر زمین‌های این قسمت در حال حاضر در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد و محدودیت‌های نظامی و تاسیساتی سبب مخالفت ارتش با انتقال این زمین به شهرداری است. به دلیل محدودیت‌ها و تاسیسات نظامی که در این محدوده وجود دارد، نیروهای مسلح موافق افزایش تردد مردم در این منطقه نیستند، اما ما معتقدیم در این منطقه کسی زندگی نمی‌کند که از همجوار شدن با گورستان دچار مشکل شود.

حسین کلخورانی در این باره به سایت اطلاع‌رسانی شهرداری تهران - سما- گفت: بخشی از زمین‌های غرب تهران نیز در اختیار منابع طبیعی قرار دارد که با آن‌ها هم در حال مذاکره هستیم و احتمال دارد در بخش‌هایی به نتیجه برسیم.کلخورانی همچنین افزود: در قسمت شرق تهران ما با مشکل نهادها و ارگان‌ها مواجه نیستیم، اما در این قسمت باید تعدادی از مالکین را توجیه کنیم تا به این منظور زمین‌هایشان را به شهرداری بفروشند. در این منطقه، مشکل شهروندانی هستند که در آنجا زندگی می کنند.معاون خدمات شهری شهرداری‌تهران تصریح کرد: زمانی که مساحتی را به منظور آرامگاه انتخاب می کنیم تا یک شعاع چند کیلومتری از پس و پیش زمین‌های اطراف آن از ارزشش کاسته می‌شود و طبیعی است که مردم مقاومت کرده و تمایل به احداث آرامستان در این منطقه نداشته باشند.

وی ادامه داد: توسعه بهشت زهرا(س) نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار داشته و در این راستا شهرداری تعهدات عمرانی را برای مردم جنوب شهر به انجام می رساند که هم‌اکنون نیز برخی از این تعهدات به طور کامل انجام شده و برخی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال اجرا است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: به دلیل محدودیت در تعداد قبور بهشت زهرا (س) نمی‌خواهیم گورستان‌ها را توسعه دهیم بلکه برای تقسیم تراکم جمعیت باید گورستان‌های جدید احداث شوند و نقاطی در غرب و شرق تهران برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه زمین یابی برای احداث گورستان در شرق تهران نیز گفت: در این منطقه معارضین زیادی وجود دارد و باید به دنبال یک زمین مناسب برای این پروژه باشیم.