شهرداری‌تهران لایحه‌ای برای افزایش قیمت قبر به شورای‌شهر ارائه کرده است که طبق گفته اعضای شورا، این لایحه به خاطر قیمت‌های پیشنهادی آن، فعلا در صحن شورا قابل بررسی نیست بلکه باید در کمیسیون‌های تخصصی مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در لایحه «تعیین بهای خدمات سازمان بهشت‌زهرا(س)» برای آرامگاه خانوادگی قیمت ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان اعلام شده است. در این لایحه قید شده است: آرامگاه خانوادگی روباز با ۱۰ قبر دو طبقه به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و با ۱۰ قبر سه طبقه به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان خواهد بود.همچنین در لایحه‌ای که برای صدور مجوز تغییر قیمت قبر از سوی شهرداری به شورای‌شهر ارائه شده، نرخ آرامگاه خانوادگی مسقف با تعداد ۲۵ تا ۲۴ قبر دو طبقه به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان و با تعداد ۲۵ تا ۲۴ قبر سه طبقه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است که سازمان بهشت زهرا(س) حسب مورد مجاز به دریافت آن است. اما آن‌طور که ایسنا در این‌باره گزارش داده است: شورای‌شهر رسیدگی به این لایحه را به تعویق انداخته است.

حمزه شکیب رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران علت این درخواست را مخالفت با نرخ‌های نجومی که در لایحه ذکر شده است، خوانده و گفته است: نرخ پیشنهادی قبور خانوادگی احتمالا دو برابر قیمت مسکن فعلی بسیاری از خانواده‌ها است.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت ویژه‌ای که این موضوع دارد، بهتر است هر سه کمیسیون تخصصی شورای شهر به موضوع ورود کنند.

شکیب اعتقاد دارد که نرخ‌های تعیین شده باید به گونه‌ای باشد که شهروندان دیگر بابت قبر خود نگران نباشند.