رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: شورا در صورتی از تاسیس دفاتر تسهیل‌گری در بافت فرسوده حمایت می‌کند که راه‌اندازی این دفاتر هزینه‌ای برای شهرداری نداشته باشند.

حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیل گری مصوبه دولت است، گفت: شورا از دفاتر تسهیل گری حمایت می‌کند، مشروط بر اینکه همانند دفاتر خدمات الکترونیک خودشان هزینه هایشان را تامین کنند.وی ادامه داد: کارآیی این دفاتر ایجاد ارتباط بین مردم و شهرداری و افزایش انگیزه در میان ساکنان بافت فرسوده است.

مشکلات بنیادی در سازمان نوسازی

شکیب تاکید کرد: سازمان نوسازی نیاز به تغییر بنیادی دارد و با تغییرمدیریت‌ها و جا به جایی هیات مدیره مشکل این سازمان حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات این سازمان ریشه‌ای در مباحث مادی کلان دارد، گفت: امیدواریم مسوولان جدید این سازمان با نگاه دیگری فعالیت‌های خود را ادامه دهند و تنها در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان فعالیت کنند و موضوعات اجرایی را به مناطق واگذار کنند.

تدوین سند توسعه بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه شورا موافق دفاتر تسهیل‌گری است، گفت: با همکاری دفاتر تسهیل‌گری، سند توسعه بافت فرسوده تدوین می‌شود زیرا این دفاتر اطلاعات مورد نیاز مجموعه را جمع‌آوری می‌کنند.

علیرضا جعفری افزود: فعالیت دفاتر تسهیل‌گری باعث داغ شدن تنور نوسازی شده است. وی با اشاره به اینکه در بحث کوچک و چابک‌سازی سازمان نوسازی موضوع تعطیلی دفاتر تسهیل‌گری مطرح نبوده است، گفت: ابهاماتی در خصوص شرکت‌های نوسازان مناطق وجود داشت که با توجه به طرح موضوع در شورا و با تدابیر شهردار تهران تمامی ‌قراردادهایمان با شرکت‌های مذکور خاتمه پیدا کرد.