مدعی عدم تخلف در شهرداری نیستیم

شهردار تهران گفت: ما مدعی نیستیم که جلوی تخلفات در شهرداری را گرفته‌ایم وتخلفی در شهرداری نیست؛ اما ادعا داریم که امروز روند تخلف در شهرداری سیر نزولی با شیب قابل قبولی دارد که متمایل به صفر است. به گزارش سایت اطلاع رسانی شهرداری تهران (سما)، محمد باقر قالیباف افزود: شهرداری در دهه ۷۰ و ۸۰ تا سال ۸۴، حسابرسی نداشته است و اگر جایی هم بگویند حسابرسی بوده با قاطعیت می‌گویم که دروغ است. تخلف میلیاردی در حریم تهران

در همین زمینه مشاور حقوقی استاندار تهران با انتقاد از تخلف میلیاردی شهرداری تهران در صرف هزینه‌های حریم تهران در موارد غیر مرتبط با حریم گفت: به جای ساخت بوستان، فرهنگسرا، شهربازی و ورزشگاه در حریم تهران پول‌ها صرف ساخت بوستان در تهران شده است.

ولی‌الله داوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به دو پرونده حقوقی و قضایی شهرداری تهران که هم اکنون در استانداری در حال پیگیری است، گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به صرف درآمد از حریم شهری تهران در پروژه‌های شهر تهران است که این اقدام شهرداری غیرقانونی بوده است.

وی افزود: شهرداری تهران باید گزارش درآمدش را از حریم شهر تهران به صورت شفاف به استانداری ارائه دهد. هر چند که در چند سال گذشته به دلیل مشکلات طرح تفصیلی که شهر تهران داشته درآمد شهرداری شفاف نبوده ولی پیش‌بینی ما این است که درآمد حاصل از حریم تهران میلیاردها تومان است.

این مقام مسوول در استانداری تهران اظهار کرد: شهرداری سند بدهد من حاضرم یک روز وقت بگذاریم و با حضور کارشناسان به حریم تهران برویم و ببینیم شهرداری بر اساس درآمدهایش چقدر هزینه حریم کرده است؛ در حالی که مجموع هزینه شهرداری تهران در حریم تهران به ۱۰ میلیارد هم نمی‌رسد که معمولا یا تابلو زده یا بنر و رونمایی کرده است.