گروه مسکن- محمود احمدی‌نژاد از برنامه جدید دولت برای اجرای وسیع طرح احداث آپارتمان در اطراف تهران خبر داد و گفت: با توجه به کاهش مهاجرت به تهران دولت برنامه وسیعی برای ایجاد مسکن در اطراف پایتخت دارد که به نوعی کمک به شهر تهران است. رییس جمهور در دیدار با مردم شرق تهران با اعلام این خبر افزود: دولت برنامه وسیعی برای ایجاد مسکن در شهرک‌های اطراف تهران را آغاز کرده یا در دست اجرا دارد که همه این فعالیت‌ها کمک به شهر تهران است.

او در عین حال اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده، مهاجرت به کلانشهر تهران کاهش داشته و حتی در برخی از مناطق معکوس شده است به همین دلیل به دنبال ایجاد مسکن در اطراف شهر تهران هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس‌جمهور در خصوص اقدامات انجام شده برای کلانشهر تهران که مشکلات خاص خود را دارد، گفت: در زمینه کنترل مهاجرت کارهای خوبی انجام شد و در بسیاری از موارد، آمارها حاکی از معکوس شدن روند مهاجرت است؛ در وهله اول تلاش شد تا با کنترل مهاجرت به تهران به این شهر کمک شود که البته این به معنای آن نیست که دولت فقط به تهران کمک کرده باشد، بلکه این اقدام برای کمک به آبادانی سایر مناطق کشور بوده است.