توقف طرح جامع خطرپذیری تهران در مراحل ابتدایی

گروه مسکن- عضو شورای شهر تهران از تعطیلی اجرای طرح جامع خطرپذیری شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، اما به نظر می‌رسد مجریان از اهمیت آن باخبر نیستند و پیگیری اجرای آن بی‌فایده است. حمزه شکیب رییس کمیسیون عمران شورا با اشاره به توقف طرح جامع خطرپذیری پایتخت گفت: مدت‌ها است که این طرح بی‌نتیجه رها شده است و گمان نکنم پیگیری آن نیز فایده‌ای داشته باشد. او ادامه داد: وقتی مجریان این طرح را نمی‌فهمند و متوجه اهمیت آن نیستند پیگیری‌های ما تاثیری ندارد.

شکیب با بیان اینکه مرجع اصلی اجرای طرح خطر‌پذیری لرزه‌ای شهرتهران وزارت مسکن و شهرسازی است به خبرگزاری مهر گفت: در تهیه این طرح این وزارتخانه نیز مدیریت شهری را یاری کرد، اما بعد از تدوین طرح اجرای آن به عهده شهرداری گذاشته شد که با تغییراتی که درسازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به وجود آمد بعید می‌دانم این طرح به سرانجام برسد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» طرح جامع کاهش خطر پذیری پایتخت در سال ۸۷ به تصویب شورای شهر تهران رسید و پیش‌بینی می‌شد که با اجرایی شدن آن ساخت‌و‌ساز در شهر تهران متحول شود و در نتیجه آن میزان خطرپذیری پایتخت هم‌کاهش یابد، اما با گذشت چند سال از آغاز کار اقدامات موثری برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.