خبرگزاری فارس نوشت: طرح توسعه مجلس شورای اسلامی‌در حالی انجام می‌شود که جمعی از مردم از قیمت هر متر مربع یک میلیون و پانصد هزار تا دو میلیون تومان که برای خرید منازل و زمین‌هایشان تعیین شده، راضی نیستند و می‌گویند شهرداری باید خانه‌هایشان را متری دو تا سه میلیون تومان خریداری کند. یکی از ساکنان محله بهارستان که ۷۰ سال است در خیابان دیالمه زندگی می‌کند به این خبرگزاری گفته است: از کودکی در این محل ساکن هستم. از سال ۱۳۵۹ این خانه‌‌ها در طرح بوده است، وقتی هم که رفتیم خانه‌مان را بسازیم مجوز ساخت ندادند برای فروش هم کسی خانه‌ای که در طرح است را نمی‌خرد. درحال حاضر زمین در خیابان‌های مجاور متری ۴ میلیون تومان است، ولی اینجا را متری ۲ میلیون تومان از بنده می‌خرند با این پول کجا خانه بخرم، خانه بنده در این منطقه بوده باید در همین منطقه هم به من هم متراژ با خانه‌ام، خانه بدهند.

همچنین یکی از اهالی این محل که ۳۰ سال است در این منطقه زندگی می‌کند، عنوان کرد: شهرداری خانه ۱۲۰ متری در این منطقه را متری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریده است، در صورتی که خرید یک خانه به این متراژ حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: مجلس این فضا را واگذار کرده است به شهرداری تهران و ماموران شهرداری می‌گویند ارزش قیمتی این خانه متری یک میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان است.

در همین زمینه، هادی مقدسی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرگزاری فارس گفته است: اصلا اجباری در کار نبوده و اهالی آن منطقه با رضایت کامل و بر اساس قیمت‌‌های منطقه‌ای خانه‌شان را فروخته‌اند.

مقدسی افزود: در این شرایط که وضعیت مسکن به این شکل است بنده با قاطعیت می‌گویم حداقل ۱۰ درصد بالای قیمت منطقه‌ای این خانه‌ها خریداری شده است.

این در حالی است که، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی ‌شهر تهران نیز در اخطاری می‌گوید: یکی از آلوده‌ترین نقاط شهر تهران محدوده میدان بهارستان است، ولی متاسفانه پارک استاد محیط طباطبایی که در این منطقه قرار داشت در جریان ساخت و سازها از بین رفته و زمین‌های باغ فخرالدوله نیز که درختان ۲۰۰ ساله دارند در معرض نابودی قرار گرفته است که البته هیربد معصومی، معاون شهرسازی شهردار تهران در پاسخ به اظهارات مسجدجامعی گفته است: ما به دنبال حذف فضای سبز مشجر تهران نبوده‌ایم و اگر مشاور پروژه ساماندهی بافت بهارستان، خواستار از بین بردن باغ فخرالدوله باشد، شهرداری چنین اجازه‌ای را نخواهد داد.