شورای شهر با نظام مهندسی اختلافاتی دارد

گروه مسکن- معاون عمرانی استاندار تهران روایت متفاوتی از انبوه حوادث ساختمانی که روزانه در تهران به علت گودبرداری غیراصولی ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد را ارائه کرد.محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: مهندسان ساختمانی نقش عمده‌ای در بروز حوادثی که در اثر گودبرداری غیر اصولی برای ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد، دارند. او در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود: مسوولیت گودبرداری‌های غیراصولی که در تهران منجر به تخریب ساختمان‌های مجاور می‌شود بر عهده مالک، مهندسین ناظر و شهرداری است؛ اما عمده این مسوولیت بر دوش مهندسان ناظر قرار دارد که باید بر گودبرداری ساختمان نظارت داشته باشند و بعد از بازدید آنها شهرداری مجوز ساخت به مالک بدهد.

محمودی افزود: برای انجام دقیق مسوولیت مهندسان ناظر، شهرداری باید پس از بازدید مهندسان ناظر از محل ساخت ساختمان به مالک اجازه گودبرداری بدهد. وی با اشاره به اینکه شورای شهر با نظام مهندسی استان تهران اختلافاتی دارد، گفت: مهندسین ناظر نقش ویژه‌ای در تخریب ساختمان‌ها بر اثر گودبرداری غیراصولی دارند.

او در ادامه به اختلاف شورای شهر و نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: کانون نظام مهندسی استان تهران اختلافاتی با شورای شهر دارند و به نظر می‌رسد اختلاف آنها به دلیل اظهارات شورای شهر در مورد نظارت کم سازمان نظام مهندسی باشد که منجر به اختلاف میان این دو شده است.

او در پایان افزود: مهندسان ناظر نقش عمده‌ای در گودبرداری غیراصولی ساختمان‌ها و به دنبال آن تخریب ساختمان‌ها دارند.