مسکن‌مهر را آبرومندانه اجرا می‌کنیم

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با حضور در نمایشگاه صنعتی‌سازی ساختمان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر را آبرومندانه اجرا کنیم، تاکید کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ انبوه‌ساز فعال در کشور زمانی می‌توانند رشد کنند که بین آنها و دولت رابطه متقابل وجود داشته باشد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» ایرج رهبر در مصلای تهران افزود: حجم بالای ساخت‌وسازها نیاز به تحول در شیوه ساخت و جایگزین شدن صنعتی‌سازی دارد تا روش‌های جدید ساخت‌وسازهای صنعتی علاوه بر بهبود کیفیت ساختمان‌ها، سرعت در انجام کار و کاهش هزینه را موجب شود.

در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعتی‌سازی ساختمان که تا شنبه آینده ادامه دارد، رییس سازمان نظام مهندسی تهران نیز گفت: باید از مردم در ساخت‌و‌ساز مشارکتی استفاده کنیم و تنها با تاکید بر رشته‌های مهندسی، مقوله صنعتی‌سازی و مصرف بهینه انرژی محقق نمی‌شود.سعید غفرانی افزود: قوانین بدون ضمانت اجرایی از طرف دولت اجرا نمی‌شود و مشکل عمده ما این است که ضمانت نامه‌های اجرایی لازم را در بخش ساخت‌و‌ساز نداریم.

همچنین امانی رییس بخش ساختمان سازمان بهره وری انرژی نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۴۳ درصد کل انرژی کشور در بخش ساختمان به مصرف می رسد و صنعت در رتبه دوم مصرف قرار دارد.