ارزان‌ترین پروژه مسکن‌مهر دنبال آب و برق و گاز

گروه مسکن- با وجود فراهم بودن سه فاکتور زمین، نزدیکی به محل شبکه‌های تامین خدمات زیربنایی و آمادگی پرداخت کامل حق انشعاب متقاضیان‌، نخستین پروژه خود مالک طرح مسکن مهر هنوز در انتظار نصب انشعابات آب، برق و شبکه فاضلاب به سر می‌برد.

چند ماهی است که پروژه‌های طرح مسکن مهر معطل خدمات زیربنایی هستند و این امر مانع از افتتاح به موقع این پروژه شده، موضوعی که اخیرا واکنش‌های پیمانکاران فعال این طرح را نیز به‌دنبال داشته است. هرچند که دوری محل واحدهای مسکونی مهر از تاسیسات زیربنایی در شهرهای جدید اطراف تهران نظیر پرند و هشتگرد، تاخیر در اجرای عملیات انشعاب رسانی به این واحدها را اندکی توجیه‌پذیر می‌کند، اما ناتوانی در تکمیل خدمات زیربنایی در یکی از پروژه‌های بزرگ مسکن مهر که با شبکه‌های اصلی توزیع انشعاب فقط ۲۰ متر فاصله دارد، بیانگر کم کاری در انجام عملیات انشعاب‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» پروژه یک‌هزار و ۴۰۰ واحدی ثامن‌الائمه فردوسیه واقع در شهرستان شهریار به عنوان نخستین پروژه خود‌مالکی مسکن مهر با نزدیک شدن به روزشمار افتتاح، معطل همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است، اما وجه تمایز این پروژه با سایر پروژه‌های مسکن مهر در این است که با وجود اینکه فاصله این پروژه تا محل دستگاه‌های خدمات رسان فقط ۲۰ متر است، دستگاه‌های مذکور مایل به انجام وظیفه نیستند.

حسین شعبانی مدیر این پروژه با اشاره به اینکه مکاتبات ما با دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان شهریار‌، فرمانداری‌، استانداری و وزارتخانه‌های راه وشهرسازی و نیرو به چندین مورد رسیده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان افتتاح، شرکت ما برای تسریع در تکمیل خدمات رسانی به این پروژه حاضر شده است که برای تامین آب‌، گاز و برق این واحدها‌، زمین رایگان در اختیار شرکت‌های خدمات‌رسان ذی‌ربط قرار دهد و همچنین سهم انشعاب متقاضیان را به صورت یک‌جا به حساب شرکت‌های مذکور واریز کند، اما با این وجود تاکنون هیچ اقدام عملیاتی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت «پیگیر راه پیروز» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شرکت منطقه‌ای برق در انتظار اختصاص منابع مالی برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی به پروژه مذکور است، افزود: از سوی دیگر با وجود آنکه طراحی‌های شرکت گاز انجام و پیمانکار هم معرفی شده و ما نیز زمین مورد نیاز برای گازرسانی را به آنها هم داده‌ایم، اما متاسفانه هنوز اقدام عملیاتی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که پروژه هزار و ۴۰۰ واحدی ثامن الائمه فردوسیه شهرستان شهریار، نخستین پروژه خود مالک و ارزان‌ترین پروژه طرح مسکن مهر است، افزود: همه تاسیسات روبنایی مانند مدرسه، ورزشگاه، درمانگاه و واحدهای تجاری، ایستگاه آتش نشانی، استخر، سونا‌،کلانتری و در یک کلام کلیه خدمات روبنایی لازم در این پروژه در قالب یک مجتمع مسکونی طراحی شده است تا کیفیت زندگی مردم در این شهرک کاملا تضمین شده باشد.

وی گفت: وزیر راه وشهرسازی، استاندار تهران و معاونش به همراه مسوولان شرکت‌های خدمات رسان این شهرستان و سایر مقامات محلی چندین بار از این پروژه بازدید کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مجتمع ۱۴۰۰ واحدی ثامن الائمه فردوسیه شامل ۵۸ بلوک ۲۴ واحدی است که در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع در حال ساخت است، افزود: واحدهای این مجتمع در متراژهای ۷۴ا،‌۸۶ و ۸۲ متر مربع ساخته شده‌اند که سالن‌، آشپزخانه‌، سرویس‌ها و بالکن همه واحدها سرامیک‌، دارای درب‌های ضد سرقت و پنجره دوجداره هستند که بدین ترتیب می توان گفت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان به‌طور کامل در همه این واحدها رعایت شده است.

وی اظهار کرد: متقاضیان به طور میانگین با آورده ۸ تا ۱۲ میلیون تومان می توانند صاحب این واحدهای مسکونی شوند و با توجه به اینکه زمین این واحدها نیز به نام متقاضی است، بنابراین می‌توان گفت که این پروژه ارزان‌ترین پروژه مسکن مهر استان تهران است.