نصیری ادامه داد: گسل‌های شمال و جنوب شهر را داریم که گسل‌های جنوبی به دلیل مجاورت با بافت‌‌‌های فرسوده خطرناک‌تر هستند. بافت‌های فرسوده مهم‌ترین مشکل ناایمنی سازه‌ای در شهر تهران هستند که البته اقداماتی برای نوسازی و رفع مشکلات این بافت‌ها انجام شده و در حال انجام است.

وی درباره ایمن‌سازی ۵۰ گود رهاشده در سال ۱۴۰۲ در شهر تهران هم توضیح داد: بیش‌از ۱۹۳ گود رها شده در این شهر وجود داشت که ۵۰ مورد آن عمق بالای ۱۵ متر و ۲۲ مورد آن عمق بالای ۲۰متر داشته و ۱۲۱ گود به مدت زمان بیش از ۳۰ماه عدم‌فعالیت داشتند که از این مجموع ۵۵ مورد از جمله گود پرواز، گود برج میلاد و گود فرهنگ که باعث ایجاد مشکلاتی در کتابخانه ملی شده بود، گود بازار کفاشان و گود تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه ۲۲ ایمن‌سازی شدند. گود معروف خیابان ایران‌‌‌زمین هم به طور نسبی ایمن‌سازی شده است البته یکسری مشکلات حقوقی برای آن وجود دارد. همچنین ایمن‌سازی ۲۰۰ گود ناایمن باقی‌مانده تا شهریور ۱۴۰۴ انجام خواهد شد. نصیری اضافه کرد: در رابطه با ایمن‌سازی گودها بحث اخذ ضمانت‌نامه بانکی از مالک گود طبق مصوبه شورا برای اصلاح فرآیندها برای ایمن‌سازی و رفع خطر از گودهای رها شده مطرح و اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: باید تلاش کنیم که در زلزله، جلوی خرابی‌‌‌ها را بگیریم یا کاهش دهیم. بنابراین باید اولویت را به پیشگیری داد. در سند بین‌الملل سندای در ژاپن توافق شد که دنیا به سمت کاهش خطر و کاهش ریسک در بحث حوادث و بحران برود.