هشدار مدیریت بحران درباره فعالیت سامانه بارشی در استان تهران

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی از بعداز ظهر امروز دوشنبه پنجم تا روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه شاهد فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی در کل استان به ویژه ارتفاعات و فیروزکوه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به احتمال وقوع وزش باد شدید و گردوخاک در خصوص استحکام بخشی سازه‌های سست و بنرهای تبلیغاتی هشدار داد و گفت: احتمال کاهش کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

خبر مرتبط
صدور هشدار نارنجی رنگ هواشناسی/ وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشورهشدار داد.

یزدی مهر در خصوص مخاطره آبگرفتگی محلی و جاری شدن روان آب نیز هشدار داد و گفت: شهروندان از اتراق و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع مخاطره در فعالیت طبیعت گردی و کوه نوردی بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب نیز وجود دارد افزود: توصیه می‌شود در زمان‌های مذکور از این فعالیت‌ها خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب روها تاکید و عنوان کرد: ضروری است که از محلول و سم پاشی باغات و مزارع پرهیز شود و کشاورزان و باغداران نسبت به انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.