گروه مسکن- روز گذشته مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با سایت اطلاع‌رسانی شهرداری ابتدا خبر داد «طرح تفصیلی تهران به مرحله اجرایی رسیده» و سپس تصریح کرد: «اسناد طرح تفصیلی در برخی لایه‌ها، مراحل پایانی را می‌گذراند.» از سوی دیگر، آنچه این روزها درباره طرح تفصیلی برای شهروندان اهمیت پیدا کرده، نحوه اعلام جزئیات این طرح است که متاسفانه آدرس و مرجع مشخصی برای رویت متن طرح وجود ندارد.

آیا اداره شهر تهران بر مبنای طرح تفصیلی به شهری با یک‌بام و دو هوا تبدیل شده است؟

طرح تفصیلی قرار است نحوه ساخت‌وساز در تهران را دگرگون کند؛ اما ابهامی که هم‌اکنون به وجود آمده زمان و نحوه این دگرگونی است که اگر اعلام نشود می‌تواند به کندی سرعت ساخت‌وساز منجر شود.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» و به نقل از سما، مجید پاکساز مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران گفته است: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مناطق شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک شهر درخواست‌های خود را براساس طرح تفصیلی جدید تنظیم کنند.

مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت: طرح تفصیلی جدید شهر تهران، هم‌اکنون در حال اجرا است و توجه به درخواست شهروندان در مناطق براساس طرح تفصیلی جدید صورت می‌گیرد.

وی افزود: اسناد طرح تفصیلی در برخی لایه‌ها، مراحل پایانی را می‌گذراند، اما با این وجود همزمان با طی کردن این مراحل، بحث اجرای طرح تفصیلی در تهران انجام می‌شود.