برج میلاد در حال حاضر ۵ رستوران دیگر هم دارد که هزینه صرف غذا در آنها کمتراز ۱۰ هزار تومان است

گروه مسکن- مینا یوسفی: برج میلاد از شب گذشته رستوران متحرک ۳۶۰ درجه‌ای خود را به روی مردم گشود، اما شرایط استفاده از این رستوران که گفته می‌شود بزرگ‌ترین رستوران متحرک جهان است، تفاوت چشمگیری با سایر رستوران‌های موجود در پایتخت دارد. آن طور که مسوول رزرو این رستوران به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده است، برای صرف ناهار یا شام باید به ازای هر نفر ۱۶۸ هزار تومان پرداخت شود و در مقابل، ۱۰ نوع غذای گرم سنتی ایرانی به صورت سلف‌سرویس در اختیار قرار می‌گیرد. این هزینه فقط برای یک‌ساعت اقامت در رستوران گردان است و برای بازدید از قسمت‌های برج میلاد باید بلیت مخصوص بازدید تهیه شود.

هر چند قیمت غذا در رستوران گردان برج میلاد که در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار گرفته فوق‌العاده گران ارزیابی می‌شود اما هم‌اکنون در این برج ۵ رستوران دیگر موجود است که با کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌توان در آنها غذا صرف کرد. در حال حاضر رستوران گردان فقط ۱۰‌نوع غذای ایرانی به علاوه چند نوع دسر و نوشیدنی ارائه می‌کند و هنوز غذاهای خارجی آماده نیست. مشتریان نیز باید از قبل، زمان استفاده از رستوران را رزرو و هزینه را نیز به شماره حساب شرکت بهره‌بردار واریز کنند.

البته در حالی که هزینه ۱۶۸ هزار تومانی در مقابل منوی محدود رستوران قدری عجیب به نظر می‌رسد، مسوول رزرواسیون رستوران برج گردان بر استقبال چشمگیر علاقه‌مندان برای رزرو میز تاکید کرد و در عین حال به «دنیای‌اقتصاد» گفت: قیمت بالای رستوران به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد آن از جمله قرار گرفتن در ارتفاع ۲۷۶ متری برج میلاد و گردان بودن آن است.

آن طور که مسوولان برج میلاد می‌گویند، این رستوران گنجایش پذیرش ۴۰۰ نفر را دارد که در حال حاضر برای ۳۳۰ نفر مبلمان شده است. رحیم مطهرنژاد مدیر عامل برج میلاد با دفاع از عملکرد رستوران گردان برج‌میلاد به «دنیای‌اقتصاد» گفت: این رستوران قرار است حافظ شأن جمهوری اسلامی‌و محل پذیرایی از میهمانان مهمی ‌همچون رییس جمهور و هیات همراه باشد.

البته از پیش از سال نو برج میلاد تهران از میان ۱۰ شرکت متقاضی، یک شرکت خصوصی را به عنوان بهره‌بردار رستوران گردان انتخاب کرد و در حال‌حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اجاره‌بها در ماه دریافت می‌شود. این همان نکته ای است که رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل میلاد تهران به عنوان علت قیمت‌های بالای رستوران به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: این رستوران در مجموع با احتساب هزینه‌های پرسنل آموزش دیده تشریفات و پیش‌خدمت‌ها که برای هر میز ۲ نفر در نظر گرفته شده و هزینه‌های آب و برق و ... حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد. وی در عین حال تاکید کرد که این رستوران غذاهای خارجی را با آخرین روش‌های پخت آشپزان آموزش دیده خارجی ارائه خواهد کرد که این موجب گران شدن هزینه میهمانان می‌شود.همچنین به گفته مطهرنژاد، حضور متخصص تغذیه در کنار میهمانان و گران‌ترین مبلمان‌های جهان در این رستوران از عواملی است که مشتریان کم‌درآمد را به سمت ۵ رستوران دیگر موجود در برج میلاد که با هزینه‌های زیر ۱۰ هزار تومان از میهمانان پذیرایی می‌کنند، هدایت می‌کند.