اصفهان «بهشت‌بانکی» برای انبوه‌سازان

مدیر امور شعب بانک‌مسکن استان اصفهان: تاکنون بیش‌از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم

گروه مسکن- آمارهای رسمی از نحوه پرداخت استانی تسهیلات ساخت مسکن نشان می‌دهد استان اصفهان به «بهشت‌بانکی» برای انبوه‌سازان تبدیل شده است. تاکنون نزدیک به ۱۰درصد کل تسهیلات مسکن‌مهر در استان اصفهان مصرف شده؛ به طوری که بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت مسکن‌مهر توسط بانک‌مسکن این استان به سازنده‌ها پرداخت شده است که با این میزان تسهیلات، هم‌اکنون بیش از ۶۴ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. در حال حاضر اصفهان و شهرهای تابعه آن در مقایسه با سایر استان‌ها در حمایت بانکی از مسکن‌مهر پیشتاز هستند.

محمدرضا کیانی مدیر امور شعب بانک مسکن استان اصفهان در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اشاره به اینکه اولویت بانک‌مسکن رفع دغدغه دولت در طرح مسکن‌مهر و تامین اعتبار مالی برای پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان است، تصریح کرد: تاکنون رقمی معادل ۱۲۸۰ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان وام مسکن‌مهر به انبوه‌سازان پرداخت شده است که با این میزان تسهیلات ۶۴ هزار و ۲۷۵ واحد مسکونی در حال ساخت یا به مرحله بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: از کل تسهیلات پرداخت شده ۳۱۱ میلیارد تومان به تعاونی‌های مسکن برای احداث ۱۶ هزار و ۸۲۲ واحد مسکونی، ۵۷۱ میلیارد تومان در قالب تفاهم‌نامه‌های سه جانبه به انبوه‌سازان برای احداث ۲۰ هزار و ۵۹۶ واحد مسکونی و ۵۸۴ میلیاردتومان تسهیلات نیز در قالب مسکن‌مهر خودمالکی برای احداث نزدیک به ۳۰ هزار واحد مسکونی پرداخت شده است. مدیر هماهنگ‌کننده منطقه ۲ کشور در بانک‌مسکن همچنین گفت: در حال حاضر برای ساخت ۳۷ هزار واحد مسکونی‌مهر نیز قرارداد جدید منعقد‌نشده در بانک‌مسکن استان اصفهان وجود دارد.

تقدیر از بانک‌مسکن شاهین‌شهر

به گزارش دنیای اقتصاد شاهین‌شهر اصفهان تنها شهرستانی در کشور است که تا همین چندماه‌ پیش حتی یک واحد مسکونی‌مهر در آنجا شروع به احداث نشده بود. وزارت مسکن در شاهین‌شهر به شدت با مشکل نبود زمین ۹۹ ساله روبه‌رو شده بود و به همین خاطر نزدیک به یک هزار متقاضی مسکن‌مهر در این منطقه سرگردان شده بودند. این در حالی است که اخیرا با تامین زمین، ساخت حدود ۴۰۰ واحد مسکونی‌مهر در شاهین‌شهر شروع شده است. به رغم اینکه کار خاصی در ساخت مسکن‌مهر در شاهین‌شهر انجام نشده، اما عملکرد بانک‌مسکن شاهین‌شهر در این طرح ملی قابل تامل است، طوری که این بانک در قالب مسکن‌مهر خودمالکی تسهیلات قابل‌توجهی به متقاضیان پرداخت کرده است. همکاری بانک‌مسکن شاهین‌شهر اصفهان با مسکن‌مهر با کمترین پرسنل انجام می‌شود.