بر اساس این گزارش شاخص کیفیت هوای منتهی به پیش از ظهر دیروز (شنبه) ۱۵۹ و شاخص لحظه‌‌ای در زمان تنظیم این گزارش در ساعات بعد از ظهر ۱۶۳ بود. ادامه وضعیت اضطرار در تهران سبب شد وزارت بهداشت نیز بر ضرورت «دورکاری» کارمندان با هدف جلوگیری از قرارگیری در معرض آسیب تنفس این هوای سمی تاکید کند اما چنین تصمیمی در طول دوره‌های پرآلوده آبان و آذر امسال نیز اتخاذ نشد. دستورالعمل تصمیمات به اصطلاح «تیپ» و ثابت کمیته اضطرار آلودگی هوا حاکی است، این کمیته فقط زمانی که هوا «بسیار ناسالم» و وضعیت فراقرمز شود، باید به سراغ چنین تصمیماتی برود و این در حالی است که همین حالا تهرانی‌‌ها با تنفس هوای ناسالم برای همه (با شاخص بین ۱۵۱ تا ۲۰۰) در معرض آسیب‌‌های جدی به سلامت خود قرار دارند و از آن گذشته بار ترافیک سفرهای خودرویی شاغلان، راهی برای کاهش انباشت آلاینده‌ها باقی نگذاشته است.

دیروز هم کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه داد و تصمیماتی که برای روز شنبه اتخاذ شده بود را به مدت دو روز دیگر (امروز و فردا) تمدید کرد؛ اما خبری از پیش‌‌بینی دورکاری برای کارمندان در آن نبود.

بر اساس این گزارش کلاس‌‌های دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند امروز و فردا غیرحضوری تشکیل می‌شوند و طرح زوج و فرد از در منازل در پایتخت اجرا می‌شود. با توجه به پیش‌‌بینی ماندگاری آلودگی دست‌‌کم تا دوشنبه هفته جاری، فروش مجوز روزانه طرح ترافیک نیز طی دو روز پیش رو ممنوع خواهد بود.