گروه مسکن - یک مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی گزارش روز گذشته «دنیای‌اقتصاد» در خصوص افزایش دو رقمی قیمت مسکن در تهران را تایید کرد. «دنیای اقتصاد» دیروز از قول بازرس ویژه سازمان حمایت از مصرف‌کننده نوشت طی ماه‌های اخیر قیمت مسکن ۲۰درصد افزایش پیدا کرده است. مشاور وزیر راه و شهرسازی در پی گزارش روز گذشته «دنیای‌اقتصاد» در خصوص افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی خبر اعلام کرد: افزایش اجاره‌بها متناسب با تورم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است.

مقداد همتی همچنین با تشریح علل افزایش قیمت‌ها افزود: آنچه ما در سال‌جاری رصد کرده‌ایم حاکی است افزایش اجاره بها بالاتر از نرخ تورم نبوده است؛ ضمن اینکه بحث اجاره بها باید جدای از بحث خرید و فروش مسکن مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح‌های دولت برای کنترل بازار مسکن خاطرنشان کرد: در بخش کنترل سوداگری به خصوص اعمال سیاست‌های مالیاتی و بازدارنده ضعیف هستیم.

گلایه مشاور وزیر از سازمان مالیاتی

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، مشاور وزیر راه و شهرسازی با گلایه از عملکرد سازمان امور مالیاتی در توجه به پکیج مالیاتی ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان گفت: سال گذشته پکیج مالیاتی برای کنترل بازار مسکن آماده و به وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی ارائه شد که از سوی آنها مورد توجه قرار نگرفت.

همتی افزود: در تمام کشورهایی که در زمینه کنترل بازار مسکن موفق بوده‌اند میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر تناسب داشته است.