گروه مسکن‌- فرید قدیری: با ابلاغیه‌ جدید، افرادی که سال گذشته موفق به دریافت واحدهای مسکونی‌مهر شده‌اند، حالا باید برای صدور سندمحضری و اخذ دفترچه اقساط وام‌بانکی این خانه‌ها، اجاره‌نامه معتبر سال۹۱ ارائه کنند.

در یکی از شهرهای جدید اطراف تهران به ساکنان واحدهای مسکونی‌مهر اعلام شده برای تکمیل مدارک جهت صدور سندرسمی، لازم است اجاره‌نامه سال۹۱ برای اثبات اینکه «این افراد تا پایان سال جاری در یک واحدمسکونی در داخل شهر تهران مستاجر هستند» به دفتر نمایندگی وزارت راه‌وشهرسازی در این شهر - شرکت عمران شهر جدید- ارائه شود. این در حالی است که این افراد از سال گذشته تاکنون با دریافت واحدهای مسکونی‌مهر در این شهر جدید، عملا از تهران نقل مکان کرده‌اند و امکان اینکه یک فرد در آن واحد، هم صاحب مسکن‌مهر باشد و هم اینکه در یک شهر دیگری مستاجر باشد، عملا محال است.

تعدادی از مدیران تعاونی‌های مسکن‌مهر با تنظیم نامه‌ای به مسوولان عالی بخش مسکن‌، در این باره گفته‌اند: در ابتدای ثبت‌نام مسکن‌مهر در سه سال پیش، وزارت تعاون و وزارت مسکن، شرط خانه‌دار نبودن متقاضیان را کنترل کرد و ضمن دریافت تعهدنامه محضری از متقاضیان بابت اقرار به نداشتن خانه، این شرط را کنترل کردند و بعد از آن، کلید واحدها را تحویل اعضا دادند. اما حالا دریافت دوباره اجاره‌نامه آن هم برای سال جاری که افراد اجاره‌نشینی را کنار گذاشته‌اند و صاحب مسکن‌‌مهر شده‌اند، فاقد توجیه منطقی است.