مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: سازمان‌ها و نهادهای دولتی ‌در بسیاری موارد خود را موظف به گرفتن پروانه ساخت از شهرداری نمی‌بینند و غالبا از مقررات ساخت و ساز تخطی می‌کنند. مهندس عباس اخلاصی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: این ارگان‌های وابسته به دولت در مرحله گرفتن پایان کار به شدت به شهرداری فشار می‌آورند و شهرداری را در عمل انجام شده قرار می‌دهند.

وی اقدام این نهادها را برای توسعه شهر مشکل‌آفرین خواند و گفت: در شهرداری با توجه به ظرفیت مناطق مختلف توزیع تراکم و خدمات انجام می‌شود، در حالی که احداث یک مجموعه عظیم از جانب ارگان‌های دولتی باعث به هم ریختگی وضعیت ساماندهی شهر می‌شود.

اخلاصی با بیان اینکه ارگان‌های دولتی نیز باید از ضوابط شهری پیروی کنند، تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی ‌باید برای ساخت و سازهای خود با شهرداری هماهنگ باشند تا از بروز مشکلات برای شهروندان جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به عدم هماهنگی قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری با شهرداری، گفت: بسیاری از احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ علیه ارگان‌های دولتی در دیوان عدالت اداری نقض می‌شود، در صورتی که نباید از طریق مراجع دیگر در کار شهرداری دخالت شود.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران، از ملاقات‌های شهردار تهران با مسوولان قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری در راستای حل این معضل خبر داد.