وی افزود: در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی همچنان تولید خودرو مشخص نیست به این معنا که هنوز مشخص نیست چه خودروهایی برای ناوگان تاکسیرانی استفاده خواهد شد و قیمت آنها نیز مشخص نیست؛ بنابراین امیدواریم وزارت صمت برای تامین ناوگان تاکسی کمک کند تا بتوانیم بخشی از ناوگان را از طریق آیین‌نامه جدید واردات تامین کنیم؛ در تلاش هستیم برای ناوگان عمومی موضوع نوسازی تاکسی‌ها را هم جلو ببریم اما در حال حاضر اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است. وی همچنین در ادامه از تامین ۶۳۰ واگن متروی تولید داخل برای شهرهای کشور در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: با توجه به پیگیری جدی وزیر کشور موضوع نوسازی و توسعه ناوگان عمومی به عنوان اولویت نخست وزارت کشور در کنار موضوع مدیریت پسماند قرار گرفته است. وی افزود: از مهم‌ترین اقداماتی که در این بخش انجام شده می‌توان به فعال شدن فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن مترو اشاره کرد که پس از ۴ سال در صورت تامین پیش‌پرداخت آن که دولت حتما کمک خواهد کرد و با توجه به موافقت با خط اعتباری این پروژه، تولید این ۶۳۰ واگن محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: این ۶۳۰ واگن تولید ملی است و از طریق شرکت‌های واگن‌ساز داخلی با مشارکت شرکت‌های خارجی تولید خواهد شد که اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. از سوی دیگر تسریع در قرارداد تامین ۳۱۵ دستگاه واگن مترو برای شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام شده است و شهر قم نیز به این قرارداد اضافه شده که امیدواریم با اقدامات انجام شده ظرف ۹ ماه آتی بتوانیم این واگن‌ها را در اختیار شهرهای هدف قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در کنار محقق شدن این اتفاق بزرگ در حقیقت رفع موانع تولید نیز با پیگیری‌های وزیر کشور انجام شده و به این ترتیب ۳۰ واگن مترویی نهایتا ظرف ۹ ماه آینده در شهرهای هدف فعال خواهند شد.