خبرگزاری «ایسنا» در گفت‌‌‌وگو با رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از مخالفت شهرداری پایتخت با پیشنهاد برخی هنرمندان برای دیوارکشی در اطراف تئاتر شهر به منظور جداکردن این مجموعه از آسیب‌‌‌های اجتماعی حاشیه آن خبر داد.

علیرضا نادعلی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی تئاتر شهر، با اشاره به درخواست برخی از اعضای جامعه هنری کشور درباره ایجاد یک حصار در اطراف این محدوده اظهار کرد: به دلیل وجود برخی آسیب‌‌‌های اجتماعی در اطراف محوطه تئاتر شهر، برخی هنرمندان درخواست داشتند تا این محوطه توسط چیزی شبیه حصار از اطراف آن، جدا شود. وی ادامه داد: تا این لحظه مجموعه شهرداری تهران با این پیشنهاد و ایده برای احداث چیزی شبیه به دیوار در اطراف محوطه تئاتر شهر مخالفت کرده است. نادعلی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری پایتخت به دنبال طرح‌‌‌هایی است که بتواند شرایط اطراف محوطه تئاتر شهر را بهبود ببخشد و آسیب‌‌‌های اجتماعی این منطقه را از بین ببرد. وی تاکید کرد: ما در عین حال به دنبال آن هستیم که از لحاظ زیبایی نیز فاخر باشد و راه‌‌‌حلی درنظر گرفته شود که متناسب با فضای فرهنگی تئاتر شهر نیز باشد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، سابقه طرح این موضوع به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و در دوره پیشین مدیریت شهری نیز به طور جدی از سوی برخی اعضای جامعه هنری دنبال شد. اما شورای شهر در دوره پنجم نیز مخالفت صریح خود را با این موضوع اعلام کرد.

علت اصلی این مخالفت پیام نامناسبی است که شهروندان با مشاهده حصار فیزیکی پیرامون تئاتر شهر یا در هر فضای عمومی دیگری دریافت می‌کنند. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که حتی در طراحی پلازای شهری یا آنچه با اصطلاح میدان‌‌‌گاه در ادبیات مدیریت شهری پایتخت طی سال‌های اخیر از آن یاد می‌شود، اصرار زیادی برای نبود هرگونه جداره و نیز هم‌‌‌سطح بودن پلازا با معابر اطراف آن در طراحی‌‌‌های شهری تاکید می‌شود.

مخالفان این ایده معتقدند حصارکشی ارتباط شهروندان و هنرمندان را مخدوش خواهد کرد و در عین اذعان به وجود برخی آسیب‌‌‌های اجتماعی در محوطه بوستان دانشجو که ساختمان تئاتر شهر در آن واقع شده، تاکید می‌کنند که حل این معضل از طریق مدیریت فضای عمومی و رونق‌‌‌بخشی به آن به واسطه تعریف رویدادهای گوناگون ممکن است؛ کما اینکه پیام اصلی مکان‌‌‌یابی برای ساخت یکی از برجسته‌‌‌ترین تئاترهای تهران در این نقطه، ضرورت ارتباط مستمر بین شهروندان با اهالی هنر است و این موضوع نباید در تصمیمات آتی مورد غفلت قرار گیرد.