وزیر مسکن و شهرسازی از تقدیم طرح جامع مسکن با ۹فصل و ۵۵راهکار اجرایی به دولت خبر داد. محمد سعیدی‌کیا بعدازظهر دیروز در مراسم گشایش همایش روز بتن اعلام این خبر افزود: این طرح در راستای برنامه چهارم توسعه تهیه شده که طی یکی دوماه آینده بررسی می‌شود.

وی از تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد و فاقد مسکن، مقاوم‌سازی مسکن‌های موجود یا بهسازی لرزه‌ای، ارتقای کیفیت ساختمان‌سازی، بازار‌های مسکن، مسکن روستایی، اصلاح چرخه تامین مسکن، توانمندسازی مناطق با اسکان غیررسمی (حاشیه‌نشینی) و بحث زمین به عنوان کلیات این طرح نام برد.

سعیدی‌کیا با اشاره به کمبود ۵/۲میلیون واحد مسکونی در کشور، گفت: اگر به این رقم تعداد سالانه ۶۰۰هزار ازدواج را نیز بیافزایم، شاهد افزایش میزان چشمگیر تقاضای مسکن به طور سالانه هستیم.

وی اظهار داشت: تصمیم مثبت دولت در امر نوسازی سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی اقدام موثر دیگری در راستای توجه به کیفیت بناها و سازه‌ها است.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اعتبار طرح نوسازی در سال ۱۳۸۴ تامین شد و اعتبار برای ۱۰۰هزار واحد دیگر نیز طی امسال به کارگزاری بنیاد تاکنون در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: اگر مجموع نیاز به ساخت‌وساز و کمبود واحد‌های مسکونی با احتساب طرح نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهری تا ۱۰سال آینده را که در قانون برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی شده است، در نظر گیریم، شاهدیم که نیازمند حجم عظیمی از کار هستیم.