نمایندگان ویژه رییس جمهور در ستاد راهبری و سیاست‌گذاری بازسازی بم بنا بر پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و در تصمیم‌هایی جداگانه نحوه توزیع ۳۱۷میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شهرستان زلزله زده بم را تعیین کردند. به گزارش روابط عمومی‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بر اساس تصمیم‌های یاد شده مبلغ ۱۸میلیارد ریال، در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا نسبت به تکمیل تملک اراضی برای تعریض خیابان‌ها و معابر شهر بروات، بر اساس طرح جامع این شهر اقدام کند.

همچنین ۶۶میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال دیگر نیز به این وزارتخانه پرداخت می‌شود تا ۵۹میلیارد و ۵۰۰ریال، به پروژه‌های عمران شهری بم و بروات، شش‌میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال برای بازسازی و ساماندهی میدان میوه‌وتره‌بار موجود بم و ۴۰۰میلیون ریال به احداث خانه سازمانی فرمانداری بم، اختصاص دهد. براساس این گزارش وزارت نیرو نیز از اعتبار ۱۵۵میلیارد ریالی برخوردار خواهد شد. این وزارتخانه موظف است، ۱۰۰میلیارد ریال برای توزیع برق و ۵۵میلیارد ریال برای انتقال برق در بم و بروات هزینه کند. شهرداری بم و بروات هم باید نسبت به صدور پروانه ساختمانی، ساختمان‌های دولتی، عمومی، فرهنگی، هنری و آموزشی این شهر‌ها اقدام کنند. ۱۵میلیارد ریال هم به این امر اختصاص داده شده است.

نمایندگان ویژه رییس جمهور در ستاد مزبور با در نظر گرفتن پنج‌میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال اعتبار، اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمان را موظف کرده‌اند اقدام‌های لازم را در خصوص تکمیل پایانه مسافر‌بری بم انجام دهد.