معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پرداخت وام‌های مسکن روستایی تا سقف پنج‌‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان از آبان‌ماه سال‌جاری در سراسر کشور آغاز می‌شود. عزیزا... مهدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: به‌رغم تمام مشکلات موجود برای احداث ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی، دولت بر اساس مصوبه‌ای سعی کرد تا سقف وام‌های مسکن روستایی را از پنج‌‌میلیون تومان به پنج‌‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش دهد، بنابراین بنیاد مسکن سعی کرد تا پس از اتمام پرداخت وام‌های پنج‌میلیون تومانی کار پرداخت وام‌های مسکن روستایی تا سقف پنج‌‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان را از آبان‌ماه در روستاهای کشور آغاز کند.

وی افزود: تاکنون ۸۵‌درصد کار پرداخت وام‌های قبلی برای احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی به پایان رسیده است و به احتمال قوی طی چند روز آینده قرارداد ۱۵‌درصد باقیمانده با متقاضیان تمام و قرارداد پرداخت وام‌های جدید با متقاضیان آغاز می‌شود.

مهدیان گفت: با پرداخت تسهیلات از ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری کار ساخت و ساز از خرداد‌ماه آغاز شد و تاکنون از احداث ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی مورد هدف ۱۳هزار واحد مسکونی تکمیل و برای ۱۳۰هزار واحد مسکونی نیز پی‌ریزی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از کمبود مصالح ساختمانی برای احداث و تکمیل ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی اظهار نارضایتی کرده و خواستار مساعدت نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط شد.