نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای تخلفات بی‌شمار در ساخت و ساز باید از کمیسیون ماده ۱۰۰ تحقیق و تفحص شود. به گزارش خبرگزاری موج، حسن بیادی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب در دویست و پنجاه و نهمین جلسه علنی این شورا افزود: تخلفات ساخت و ساز باید حتما در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شود اما در حال حاضر در کمیسیونی که با دستور شهردار تهران ایجاد شده انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: هیچ‌کس در شهرداری نمی‌تواند رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را بشکند.

بیادی گفت: رای کمیسیون ماده ۱۰۰ درباره ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند، مگر اینکه حکم دیوان عدالت اداری را داشته باشد.

امیررضا واعظ آشتیانی، خزانه دار شورای شهر تهران نیز در تذکری گفت: تثبیت واحدهای تجاری یا به عبارت دیگر گران شدن نرخ تغییر کاربری سبب افزایش بهای خدمات و کالا در سطح شهر می‌شود.

حسن زیاری، رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز گفت: شهرداری موظف بود طی مدت ۱۵روز لایحه مورد نظر را برای تثبیت واحدهای تجاری به شورا بیاورد اما اکنون پس از گذشت یک ماه هنوز این لایحه به شورا نیامده است.

همچنین معاون شهرسازی شهرداری تهران در این جلسه گفت: کلان‌شهر تهران در زمینه های اقتصاد‌، دانش و فناوری اطلاعات و ارتباطات در مقایسه با سایر شهرها ۴۰سال عقب مانده است‌.

جلیل حبیب‌اللهیان‌، معاون شهرسازی شهرداری تهران افزود: استعدادهای صد‌ساله شهر تهران به دلیل بی‌توجهی و استفاده نشدن از ظرفیت‌های موجود شکوفا نشده است‌.

حبیب‌اللهیان ادامه داد‌: پرداختن به مسائل چالش‌ها و طرح معضلات تهران از محورهای مهم طرح های جامع و تفضیلی شهر تهران است‌.

به گفته وی‌، متاسفانه پایتخت ایران به دلیل بی‌توجهی‌ها مورد‌ظلم قرار گرفته است‌.

وی اظهار داشت‌: برای رسیدن به برتری در جوامع جهانی نیازمند توجه جدی و اجرای دقیق طرح های جامع و تفضیلی هستیم‌.