گروه مسکن - پل هجرت با سرمایه‌گذاری بیش از ۵/۴میلیارد تومان دیروز با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید. این پل در حالی افتتاح شد که شمال به شرق پل به دلیل عدم واگذاری اراضی پادگان صفر - یک ارتش به عنوان معارض به بهره‌برداری نرسید. اما به گفته معدنی، مدیر پروژه‌های شهرداری بازگشایی این قسمت نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدباقر قالیباف در این مراسم از اجرای چند پروژه ترافیکی به منظور روان‌سازی ترافیک شرق تهران خبر داد و گفت: بهره‌برداری از پل هجرت به تنهایی، مشکل ترافیک این محدوده را حل نخواهد کرد. وی همچنین با اعلام اینکه در کمترین زمان ممکن، پل خیابان نیروی‌هوایی، زیرگذر اتوبان افسریه، خیابان پیروزی آماده بهره‌برداری می‌شود، افزود: برای حل مشکل اساسی اتوبان افسریه باید پل ورودی نیروی هوایی به این اتوبان وصل و در عین حال قفل ترافیک میدان شهید کلاهدوز باز شود.

به گفته وی مردم آثار عملکرد شهرداری را در ترافیک حجمی مهر ماه مشاهده خواهند کرد که در این زمینه با همکاری برخی از سازمان‌ها یکی از مسیرهای شمال به جنوب تهران که از اتوبان سرخه‌حصار به میدان شهید کلاهدوز منتهی می‌شود، با سرعت آماده بهره‌برداری خواهد شد تا بخشی از ترافیک این منطقه نیز حذف شود.