از امروز صفحه جدیدی با عنوان صفحه مسکن و عمران به مجموعه ۳۲ صفحه‌ای روزنامه دنیای اقتصاد افزوده شد. «ساخت‌و‌ساز و عمران» با توجه به رشد بودجه عمرانی کشور در دو سال اخیر و با اتخاذ تدابیر جدید دولت نهم در زمینه توسعه امور زیربنایی فراگیر در استان‌های کشور از جمله بخش‌هایی است که در اقتصاد ایران مورد توجه قرار گرفته و از یکسو در سال‌های پیش‌رو با توجه به جایگاه ویژه این بخش در روند توسعه کشور و از سوی دیگر دستاورد‌های کم‌نظیر شرکت‌های پیمانکاری در اجرای پروژه‌های عمرانی، این بخش را در موقعیت ممتازی قرار داده است.

در همین حال، ساخت‌وساز همواره و همیشه به عنوان یکی از بستر‌ها و بدیل‌های سرمایه‌گذاری نزد مردم (بخش خصوصی واقعی) تعریف کاربردی، اجرایی و سهل‌الوصول دارد. اکثر اقشار جامعه با داشتن حداقل نهاده‌های تولید، در توسعه این بخش (رعایت هر میزان از استاندارد) از گذشته تاکنون، مشارکت داشته و دارند. همین مساله باعث شده که بعد از بخش کشاورزی، میزان مشارکت بخش خصوصی در بخش مسکن به طور واقعی تقویت شود، اگرچه نحوه سیاست‌گذاری دولت در رفتار مجریان این بخش بسیار مهم است.

بنابراین بازده جذب سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نیز به ویژه در شرایطی که امنیت بازارهای مالی تهدید می‌شود، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

ایده راه‌اندازی تالارها، بازارهای متشکل و به کارگیری ابزارهای جدید دادوستد، دلیل دیگری بر توسعه شتابنده این بخش است.

این دلایل، به علاوه صدها استدلال دیگر، بهانه‌ای بود که از این پس دنیای‌اقتصاد به حوزه ساخت‌وساز، عمران و مسکن توجه ویژه‌ای کند. مخاطبان این صفحه افزون بر مردم به عنوان بخش‌خصوصی، فعالان و انبوه‌سازان هستند. این صفحه تریبونی برای بخش‌خصوصی و طرح دغدغه‌ها و دیدگاه‌های عمومی و تخصصی آنان است.

صفحه عمران و مسکن تلاش می‌کند با ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های دولت درباره توسعه این بخش، حلقه واسط و پیوندی را میان بخش‌خصوصی و دولت برقرار کند.