رییس کمیته مسکن و شهرسازی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمبود سالانه ۳۰۰‌‌هزار واحد مسکونی در کشور همواره این بخش را به یک بخش پرمتقاضی تبدیل کرده است. حسن زمانی، نماینده مردم ملایر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نیاز سالانه کشور به مسکن در حدود یک‌میلیون واحد مسکونی است، اما آمارهای اخذ شده حاکی است که تولید مسکن در سال با ۳۰۰‌‌هزار کمبود تنها به ۷۰۰‌‌هزار واحد مسکونی می‌رسد.

رییس کمیته مسکن و شهرسازی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح جامع مسکن تا یک‌ماه دیگر نهایی می‌شود، گفت: در برخی از بندهای طرح جامع مسکن کلی‌نگری شده است که به عنوان مثال می‌توان به دیده نشدن مسائل فرهنگی ساخت مسکن مطابق با مناطق مختلف کشور اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: کمیسیون عمران و به خصوص کمیته مسکن پس از اولین نشست خود با وزیر مسکن و شهرسازی و مسوولان این وزارتخانه تصمیم بر این گرفته تا در بررسی‌های مجدد نواقص احتمالی این طرح را برطرف کند.

زمانی با بیان اینکه یکسری عوامل تاثیرگذار در کشور همواره قیمت مسکن و اجاره‌بها را دستخوش تحولات عمده کرده و موجب رونق و یا رکود مسکن می‌شود، گفت: ورود نقدینگی‌های سرگردان به بخش مسکن همواره به این بخش رونق می‌دهد و زمانی که این سرمایه‌ها از بخش مسکن خارج می‌شود تاثیر منفی بر این بازار گذاشته، موجب رکود این بخش می‌شود.