به گزارش خبرگزاری مهر، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه هتل‌سازی از نیازهای ضروری شهر است، گفت: ما در این زمینه کمبود جدی داریم اما لایحه تنظیم‌شده، از نظر کارشناسان به چهار دلیل با ضوابط فرادست مغایرت دارد.

نخست اینکه وفق قانون شهرداری باید مشخصا تمام ارکان معامله و ارکان قرارداد را به تصویب برساند در صورتی‌که ما وقتی این لایحه را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که جز کلیات چیزی معلوم نیست و به نظرم این وهن شوراست و با قانون شورا مغایرت دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این لایحه همچنین مغایرت‌هایی با سند جامع سرمایه‌گذاری دیده می‌شود که در پیش‌نویس صرفا مجموعه‌ای کلیات اقتصادی و کلیات فنی عنوان شده و سوال این است که از آنجا که طبق ماده ۱۰ سند جامع سرمایه‌گذاری اهلیت سرمایه‌گذار باید صحت‌سنجی شود، این کار انجام شده است؟ چه مستنداتی دارد؟ ۳۵ پروژه متوقف سازمان سرمایه‌گذاری بخش عمده‌اش به این علت است که اهلیت سرمایه‌گذار سنجیده نشده است.

این عضو شورای شهر افزود: در سند جامع سرمایه‌گذاری رابطه با فاز بهره‌برداری هم به‌عنوان ارکان قرارداد ذکر شده است اما وجود ندارد.

وی گفت: تعجب می‌کنم که برای ساخت یک ساختمان ۳۷طبقه برای کمیسیون ماده ۵ مصوبه می‌گیرید، کمیسیون ماده ۵ مگر می‌تواند مجوز موردی بلندمرتبه‌سازی صادر کند؟ از سال ۹۳ حتی یک مورد مجوز صادر نکرده است.

اعطا تصویب این لایحه را به نحوی احیای مصوبه برج باغ سابق دانست و اظهار کرد: ساخت‌وساز در آن اراضی، ساخت برج باغات شبیه قبل با یک ادبیات دیگر است.

در نهایت اعضای شورای شهر پس از بررسی نظرات موافق و مخالف، با ساخت این هتل موافقت نکردند.