به گزارش «ایسنا» محمود ترفع با تاکید بر اینکه حمایت از حمل‌و‌نقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است، افزود: چون حمل‌و‌نقل عمومی فعالیت سودآوری نیست، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش سوددهی ندارد و از این رو، حمایت دولت‌های مرکزی و محلی از آن ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته، دولت به تهران اتوبوس تحویل می‌داد، اما سال‌هاست که دیگر اتوبوسی به تهران تحویل نداده است، گفت: پس از سال‌ها، سال گذشته ۲۵۰دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید خریداری و در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران به کار گرفته شد.

ترفع با بیان اینکه شهرداری تهران فراتر از سهم خود به ناوگان اتوبوسرانی تهران کمک می‌کند و اگر دولت کمک کند، می‌توانیم امیدوار باشیم که ناوگان حمل ‌‌نقل عمومی جان تازه‌ای بگیرد، افزود: در صورت عدم حمایت دولت و به همین ترتیب که پیش می‌رویم، ناوگان اتوبوسرانی تهران به‌زودی زمین‌گیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران به‌ویژه در بخش خصوصی، بسیار فرسوده شده و رانندگان اتوبوس‌ها نیز به‌تدریج مسن می‌شوند، تاکید کرد: سال ۹۹، سخت‌ترین سال در تاریخ ۶۵ساله ناوگان اتوبوسرانی تهران بود و امیدواریم سال ۱۴۰۰، سال بهتری برای این مجموعه و حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت باشد.