به گزارش  خبرگزاری فارس، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، درباره آمار مسافران متروی پایتخت اظهار کرد: طی روزهای اخیر نسبت به اوایل ماه پیش ۱۰‌درصد به آمار مسافران مترو افزوده شد و روزانه یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح غربالگری کرونا در مترو با دریافت کد ملی جهت خرید کارت بلیت مترو در حال انجام است، گفت: اینکه تاکنون چند نفر مبتلا به کرونا از این طریق شناسایی شده اطلاعی ندارم و آمار را از ستاد مقابله با کرونای تهران پیگیر خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در ادامه با اشاره به اینکه به‌رغم بحران اقتصادی و کاهش آمار مسافران، جابه جایی شهروندان را در خطوط مختلف با تمام ظرفیت انجام داده‌ایم، گفت: برای اینکه هزینه‌ها را جبران کنیم نیاز به کمک دولت از طریق اجرای مصوبات مربوطه داریم.

نوبخت گفت: یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد و طی این یک سال، مداوم ضدعفونی قطارهای مترو انجام گرفته و مشکلی در این راستا نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فعلا افزایش نرخ بلیت مترو نداریم، گفت: شهروندان سفرهای خود را از طریق مترو مدیریت کنند، چرا که قادر نیستیم ظرفیت قطارهای مترو را افزایش دهیم و در صورت بی‌توجهی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خطر ابتلا به کرونا وجود دارد، بنابراین برای رعایت فاصله اجتماعی،‌ مدیریت سفر توسط شهروندان حائز اهمیت است.