به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت شیوه استفاده شهروندان از بوستان‌های پایتخت در پی شیوع ویروس کرونا گفت: پس از روز سیزده به در (١٣فروردین) بوستان‌های پایتخت به مدت یک هفته (تا روز جمعه ٢٢ فروردین) فعالیت خود را از سر گرفت.او ادامه داد: طی روزهای اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مجددا به ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام کرد که بوستان‌ها باید تعطیل شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تاکید کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بوستان‌های پایتخت از ابتدای هفته جاری دوباره تعطیل شد و این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه‌دار خواهد بود.

براساس این گزارش، 2 هزار و 269 بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تهران براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از روز هشتم فروردین ماه با نصب پلاکاردهایی در ایام نوروز تعطیل شدند؛ اما به‌صورت چراغ‌خاموش در هفته اول پس از تعطیلات شاهد بازگشایی برخی از بوستان‌های محله‌ای و منطقه‌ای در سطح شهر بودیم که خطر تجمع در آنها به‌واسطه کاهش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، به مراتب بیشتر از بوستان‌های فرامنطقه‌ای و بزرگ شهر بود. «دنیای‌اقتصاد» با انتشار گزارشی در هفته گذشته نسبت به مخاطرات این تصمیم هشدار داده بود.

در نهایت این حضور موقتی شهروندان در بوستان‌ها بار دیگر متوقف شد و ممنوعیت تردد در پارک‌ها با هدف حفظ فاصله اجتماعی شهروندان از سر گرفته شده است.

رفت و برگشت در تصمیمات ضد کرونای مدیریت شهری پیش‌تر در مورد لغو موقت طرح ترافیک نیز رخ داده بود و این بار تعطیلی بوستان‌ها با چنین وضعیتی مواجه شده است.