به گزارش شهرنوشت، وی با بیان اینکه امروز یکی از چالش‌های اساسی جوامع، سالخوردگی جمعیت است، گفت: مطابق گزارش‌های سازمان ملل سالخوردگی جمعیت در این دوره چند ویژگی دارد؛ اول اینکه بی‌سابقه است، چراکه در تاریخ دنیا مشابهی برای آن نمی‌توان یافت. از سوی دیگر این موضوع فراگیر و جهانی است و تمامی کشورهای جهان با آن مواجهند. سومین خصیصه هم این است که سرسخت و بازگشت‌ناپذیر است و جهان با جمعیت سالخورده به جوانی بر نمی‌گردد. شهردار تهران تصریح کرد: در حال حاضر با ارتقای ملاحظات بهداشتی، امید به زندگی درکشور افزایش یافته و به تبع آن جمعیت سالمندان افزایش می‌یابد. اگر برای این مساله برنامه داشته باشیم می‌توانیم به چشم یک فرصت به این پدیده نگاه کنیم.

حناچی با بیان اینکه سن امید به زندگی از سال ۵۵ تا ۹۵ برای مردان از ۵۷ سال به ۷۴ و برای زنان به ۷۶ سال افزایش یافته است، تصریح کرد: تا سال ۱۴۳۰ یک‌چهارم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد و اگر با این نگاه بنگریم فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور را باید هدف قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمندی تهران از ۴/ ۵درصد در سال ۶۵ به ۵/ ۱۰درصد در سال ۹۵ رسیده است و این یعنی میانگین جمعیت سالمندی در شهر تهران یک درصد بالاتر از میانگین کل کشور است، خاطرنشان کرد: منطقه ۳ تهران با ۲۱ درصد جمعیت سالمندی و مناطق ۱ و ۶ با ۱۸ درصد بیشترین جمعیت سالمندی را در تهران دارند. همچنین مناطق ۲، ۵ و۴ جمعیت سالمندی بالایی دارند که این نشان می‌دهد ما در این مناطق باید توجه ویژه‌ای به مناسب‌سازی معابر برای این قشر داشته باشیم. حناچی در ادامه گفت: در مطالعات مرکز تحقیقات سلامت مشاهده شد ۸/ ۶۶درصد سالمندان کارهایشان را خود انجام می‌دهند و ۱۲ درصد سالمندان برای انجام امور به دیگری وابسته هستند.