وحید کشمیری، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور سانا‌ویژن در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه متاسفانه استاندارد نبودن تلویزیون‌های شهری در کشور به دلیل عدم آگاهی کارفرمایان از استانداردهای موجود است، گفت: در بسیاری موارد، هزینه‌های زیادی هم برای همین تلویزیون‌های شهری غیر استاندارد می‌شود در حالی که کارفرمایان می‌توانند به راحتی با هزینه‌های مناسب تلویزیونی مناسب و استاندارد بدون وجود آلودگی تصویری خریداری کنند.  وی همچنین دو موضوع نصب و مسائل فنی و همچنین نقص در بهره‌برداری را از مهم‌ترین چالش‌های این تلویزیون‌ها در ایران دانست و گفت: در مورد نصب و مسائل فنی دقتی در تهیه تابلوی مناسب نمی‌شود و در موضوع نقص بهره‌برداری نیز مسائل بسیار ظریفی همچون تنظیم شدت نور تابلو یا به کارگیری تابلوی مناسب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

کشمیری ادامه داد: در بسیاری موارد شدت نور آنقدر زیاد است که چشم بیننده را می‌زند به گونه‌ای که اگر به تابلو نگاه کنید در حین رانندگی دیگر نمی‌توانید تا مدتی مقابل خود را ببینید یا اینکه تابلو محتوای مناسبی ندارد و از محتوایی شبیه بیلبورد برای آن استفاده شده است یا بدتر از آن، تصاویری فلاش مانند را به چشم مخاطب منعکس می‌کند و آزار زیادی به چشم می‌رساند. مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور تلویزیون‌های شهری سانا ویژن ادامه داد: اینها همه مصادیق آلودگی تصویری در شهر است که متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی در بیان اینکه آیا این مسائل در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد افزود: کشورهای پیشرفته خوشبختانه استانداردهای لازم و قوانین سختی برای جلوگیری از آلودگی تصویری دارند که به راحتی نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ایران شاخص‌های استاندارد برای تلویزیون‌های شهری تعریف نشده، افزود: به‌عنوان مثال استفاده از نورهای آبی یا سبز که در تمام دنیا به‌عنوان نورهای غیرمجاز شناسایی شده‌اند، در بسیاری از کشورها ممنوع است و این در حالی است که شما در تهران از تابلوهای روان آبی یا سبز و شدت نور بالا که غیرمجاز و آسیب رسان به چشم نیز هستند، رنج می‌برید.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که این شرکت مهندسی مشاور در ایران شروع به کار کرد کمک به کارفرمایان در انتخاب تلویزیون شهری مناسب آنها است. کشمیری تصریح کرد: به دلیل اینکه کارفرما دانش فنی لازم را برای انتخاب جزئیات تلویزیون شهری ندارد و معمولا در زمان تهیه این محصول با بمباران اطلاعاتی از سوی شرکت‌های تهیه‌کننده مواجه می‌شود همواره سردرگم خواهد ماند و حتی تفاوت میان تلویزیون‌های شهری را هم (که البته طبیعی است) در نهایت تشخیص نمی‌دهد و ممکن است پیمانکار محصول غیرضروری یا حتی تقلبی را به کارفرما بفروشد.