نسخه نجات کلان‌شهرها از بار ترافیکی

وزیر پیشنهادی وزارت راه وشهرسازی گفت: مراکز استان‌ها برای بهبود شبکه حمل‌و‌نقل و همچنین کاهش بار ترافیکی داخل شهر هیچ چاره‌ای جز تمرکز بر حمل‌و‌نقل ریلی ندارند و این مساله نیازمند انجام یک کار بزرگ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و شهرسازی،عباس آخوندی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر بتوانیم حمل‌و‌نقل ریلی را برای تهران و حومه ایجاد کنیم حجم تقاضای مسکن در تهران نیز کاسته می‌شود، تصریح کرد:این موضوع در دیگر کشورهای جهان نیز وجود دارد، اما هم اکنون به علت نبود سیستم حمل و‌‌نقل مناسب، افزایش جمعیت بیشتر در مراکز شهرها قابل مشاهده است که در برنامه ششم توسعه تشکیل شرکت حمل‌و‌نقل حومه‌ای مبتنی بر شهرسازی ریل‌پایه،پیش بینی شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۸۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری صورت می‌گیرد، افزود: خوشبختانه صنایع وابسته به حمل‌و‌نقل ریلی مانند تولید ریل، تولید واگن و سوزن‌سازی با تمام ظرفیت در حال کار هستند. وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یک سوم از شهرنشین‌ها در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، بیان کرد: هیچ کدام از این طرح‌ها مانند مسکن مهر پاسخگوی مشکلات مسکن نیست بحث مسکن را باید محله به محله حل کنیم؛ در حال حاضر بافت‌های فرسوده شهری به ۲۷۰۰محله تقسیم شده‌اند. وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه مسکن مهر تقریبا تمام شده و ۹۰ هزار واحد آن باقی مانده است که عمده آنها در پرند، پردیس و برخی کلان شهرها هستند.