دنیای اقتصاد: آپارتمان‌های لوکس ‌متراژ با مساحت بیش از ۱۵۰ مترمربع عمدتا در مناطق یک، دو و سه تهران در زمره گران‌ترین آپارتمان‌های شهر به‌شمار می‌روند و عموما در بازه قیمتی ۲ تا ۵ میلیارد تومان معامله می‌شوند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران جزئیات گران‌ترین معاملات آپارتمان مسکونی در هفته نخست مرداد ماه را مشخص می‌کند. بر این اساس طی چند روز اخیر دو معامله بیش از چهار میلیارد تومانی در تهران صورت گرفت که یکی از آنها مربوط به واحد مسکونی ۲۹۳ مترمربعی فول امکانات و سه ساله واقع در خیابان دربند تهران بود که به قیمت تقریبی مترمربعی ۱۷ میلیون تومان (با لحاظ تخفیف ۹۰ تومانی روی بهای هر مترمربع) فروخته شد.

رتبه دوم آپارتمان‌های گران تهران طی هفته اخیر از آن واحد مسکونی لوکس و ۲۹۰ مترمربعی واقع در نیاوران، کوهستان شد که مترمربعی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته و بهای کل واحد چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان ثبت شد.

البته نگاهی به فایل‌های موجود در بازار املاک لوکس حاکی از آن است که آپارتمان‌های بسیار گران‌تری در تهران فایل شده که در صف انتظار فروش قرار دارند. به‌عنوان مثال آپارتمان نوساز ۲۲۰ مترمربعی در زعفرانیه، آصف به قیمت مترمربعی ۲۳ میلیون تومان فایل شده و قیمت کل آن پنج میلیارد و ۶۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است. قیمت پیشنهادی آپارتمان ۳۰۰ مترمربعی دیگری در گروه نوسازها در خیابان ولنجک، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

گران‌ترین آپارتمان‌های تهران در هفته اول مرداد