مدیرعامل سابق راه آهن در واکنش به لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: در شرایطی که دولت قصد دارد در چهار سال پیش رو وعده‌های خود را در دو حوزه راه ومسکن عملیاتی کند، تفکیک وزارت راه وشهرسازی منجر به اتلاف زمان، بوروکراسی اداری و مشکلات مربوط به فراهم‌آوری محل، مکان و جذب نیرو واستخدام ناشی از تفکیک می‌شود.

محسن پورسید آقایی تفکیک بخش راه از بخش مسکن را در شرایط فعلی اشتباه دانست و گفت: نگاه جزیره‌ای به این دو حوزه در دوره‌های قبلی منجر به شکل‌گیری ایستگاه‌های راه آهنی شد که بعضا تا بیش از ۱۰ کیلومتر با شهرها فاصله داشتند که در این دوره با نگاه یکپارچه به دو حوزه راه وشهرسازی، این رویکرد در مسیر اصلاح قرار گرفت.

وی به «ایسنا» گفت: شهرنشینی و حمل و نقل چه از بعد درون شهری و چه از بعد برون شهری دو مفهوم به هم پیوسته هستند و نمی‌توان آن دو را از هم جدا کرد؛ حتی مساله حاشیه‌نشینی هم از طریق یکپارچگی حمل و نقل قابل حل شدن است، چرا که با اتصال دو مقوله حمل ونقل و شهرسازی و تشکیل شرکت حمل و نقل حومه‌ای ارتباط حاشیه‌نشینان با شهر اصلی از طریق ریل برقرار می‌شود و از این طریق مشکلات حاشیه‌نشینی نیز در مسیر حل و فصل شدن قرار می‌گیرد.

پورسید آقایی تفکیک وزارت راه و شهرسازی را با توجه به بسترهای ایجاد شده طی سال‌های اخیر برای ایجاد ارتباط بین این دو حوزه، هزینه‌بر و زمان بر دانست و گفت: در صورت تفکیک وزارت راه وشهرسازی حداقل دو سال از وقت وزیر راه یا وزیر مسکن به هدر خواهد رفت؛ چرا که حل مسائل اداری تفکیک و بازگرداندن فعالیت وزارتخانه به روال عادی به نوعی معضل محسوب می‌شود. وی برخی برداشت‌ها و اظهارنظرها در ارتباط با نقش ادغام وزارت مسکن وشهرسازی و راه و ترابری در بروز رکود در بازار مسکن را اشتباه دانست و گفت: ادغام نقشی در بروز رکود در بازار مسکن نداشته است.