به دنبال ریزش یک ساختمان چهار طبقه قدیمی در خیابان سی‌وششم گیشا، ۴۰ نفر از شهروندان که در ساختمان حضور داشتند، از آوار نجات یافتند. این ریزش متفاوت که این بار در یک ساختمان اداری و آموزشی رخ داده، تلفات جانی نداشته و تنها مصدوم حادثه یک زن ۳۵ ساله بوده که به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش «ایسنا»، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به وقوع این حادثه در ساعت ۹:۴۷ دیروز گفت: این حادثه در یک ساختمان قدیمی با کاربری اداری رخ داد که در واحدهای آن، آموزشگاه موسیقی، گالری و نظایر آن مستقر بودند. وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، مشاهده شد که در ضلع شرقی ساختمان، قطعه زمینی به مساحت تقریبی ۲۵۰ مترمربع قرار گرفته که در آن گودبرداری انجام شده و ساختمان نیز از همین قسمت دچار ریزش شده است.

به گفته ملکی، هنگام وقوع حادثه حدود ۴۰ نفر در ساختمان حضور داشتند که نیمی از آنها را عوامل آتش‌نشانی خارج کرده و به محل امن انتقال دادند. همچنین ۲۰ نفر باقیمانده نیز خودشان از محل ریزش آوار خارج شده بودند. وی افزود: بنا بر اعلام ساکنان، یک زن جوان در زیر آوار باقی مانده بود که نیروهای آتش‌نشانی با عملیات آواربرداری او را زنده از زیر آوار خارج کردند. وی درباره احتمال غیر اصولی بودن گودبرداری گفت: این موضوع باید بررسی شود؛ اما براساس شواهد موجود اثری از شمع‌بندی در دیواره‌های این ساختمان دیده نمی‌شود.