منتخبان پنجمین دوره شورای تهران، ری و تجریش در راستای انتخابات جمعه ۲۹ اردیبهشت در جمهوری اسلامی ایران و حضور گسترده مردم در این انتخابات بیانیه‌ای را منتشر کردند.

در این بیانیه منتخبان شورای شهر پنجم با تشکر از رهبر معظم انقلاب و راهبران فکری و سیاسی، مشارکت گسترده مردم در انتخابات پارلمان محلی پایتخت را نشانه‌ای از نارضایتی از وضع موجود اداره شهر تهران عنوان و اظهار کردند: مردم تهران، ری و تجریش در انتخابات شورای شهر بیان داشتند که از وضع موجود راضی نیستند و خواهان تغییر در مدیریت شهری و شهرداری تهران هستند. اعتماد کامل به لیست امید، پیام و مطالبه روشنی است که اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش باید ضمن لحاظ کردن ظرفیت کارشناسی و تخصصی موجود در بدنه شهرداری به درستی سازوکار تحقق آن را فراهم کنند.

۲۱ عضو شورای شهر پنجم در این بیانیه تاکید کردند: اعضای منتخب وظیفه خود می‌دانند که از هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات شورا قدردانی کنند، برای اینکه امکان ایجاد فضای رقابتی در انتخابات و حضور همه جریان‌های فکری وفادار به قانون اساسی را فراهم کردند و انتخاب اصلح را به مردم سپردند. این تجربه گرانبهایی است که می‌تواند الگوی سایر انتخابات نیز قرار گیرد.