عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران گفت: برابر اظهارات فرمانداری تهران، مصوبه افزایش ۱۵ درصدی بلیت مترو و اتوبوس به هیات حل اختلاف ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل قناعتی با اشاره به تاکید اعضای شورای شهر تهران مبنی بر افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی بر اساس نرخ تورم در سال جاری اظهار کرد: در این زمینه اعضای شورا به جمع‌بندی رسیده‌اند و بر مصوبه خود تاکید دارند.وی تاکید کرد: مصوبه افزایش بلیت مترو و اتوبوس طبق قانون و در زمان مقرر به فرمانداری ارسال شد و با توجه به اینکه شورای شهر تهران بر اجرای افزایش کرایه‌ها تاکید دارد، این مصوبه به شورای حل اختلاف ارسال شده است.

به گفته قناعتی، شورای حل اختلاف نیز ۲۰ روز فرصت دارد تا به این موضوع رسیدگی کند؛ اما با توجه به زمان برگزاری انتخابات و درگیری وزارت کشور و فرمانداری پیش‌بینی می‌شود این مصوبه در زمان دیگری مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین به مصوبه افزایش کرایه‌های تاکسی در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اعضای شورای شهر تهران افزایش ۱۰ درصدی را به تصویب رساندند و این موضوع مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفته است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده پاسخ فرمانداری تهران تهیه و ارسال شود.