گروه بنگاه‌ها: جلسه هماهنگی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن ایران با حضور شرکت‌های چینی‌ برای انتقال آخرین فناوری و دانش فنی محصولات کاربردی بتن مسلح به الیاف شیشه‌ای و برای افزایش مقاومت ساخت‌وسازها برگزار شد. ‌به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان‌، این جلسه با هدف اجرای مصوبه ستاد برنامه بنیاد مستضعفان برای راه‌اندازی خط تولید GRC و GRG در ایران تشکیل شد.

‌‌در این جلسه قرار شد فناوری و دانش فنی تولید محصولات GRC و GRG از محصولات بتنی مسلح به الیاف شیشه‌ای که برای استحکام و انعطاف‌پذیری در صنعت ساختمان به ویژه در ایمن‌سازی و نما‌سازی کاربرد دارند‌، انتقال پیدا کند. همچنین قرار شد آخرین فناوری و دانش فنی تولید محصولات یادشده از طرف شرکت طرف قرارداد، به شرکت «سکویا پارس» انتقال یابد و فرآیند مشارکت در ایجاد بازار و فروش محصول در خاورمیانه از سوی طرفین پیش‌بینی و اجرا شود. موضوع جذب سرمایه‌گذاران چینی برای مشارکت در پروژه‌های ساختمانی نیز از دیگر مواردی بود که قرار شد طرف چینی جلسه‌هایی با شرکت‌های بزرگ ساختمانی در چین با دعوت از مدیرعامل شرکت عمران و مسکن ایران برگزار کند.

مدیر عامل عمران و مسکن ایران گفت: هدف راهبردی شرکت از این همکاری، ساخت یک کارخانه برای تولید محصولات GRC وGRG، انتقال فناوری، دانش ساخت این محصولات و همچنین بومی‌سازی آن با توجه به غنای فرهنگی و هنری ایران اسلامی است. مجتبی کمیلی ابراز امیدواری کرد با این کار، ایمنی و زیباسازی نمای ساختمان‌های چند طبقه در کشور تحت‌تاثیر هنر ایرانی قرار بگیرد. جی‌آر‌سی (GRC) یا ‌بتن مسلح به الیاف شیشه، نوعی بتن است که در آن از الیاف برای بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی بتن استفاده می‌شود. این بتن کاربرد ویژه‌ای در تولید قطعات نمای ساختمان دارد‌ و امکان تولید قطعات با ابعاد بزرگ و ضخامت بسیار کم در حدود یک سانتی‌متر را فراهم می‌‌کند.