دنیای اقتصاد: پارلمان محلی پایتخت با وجود امضای ۱۸ عضو شورای شهر، دو فوریت طرح «تشکیل کمیته حقیقت یاب حادثه پلاسکو» را رد و فقط به یک فوریت آن رای داد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» براساس قوانین شورای شهر تهران برای بررسی دو فوریتی یک طرح به امضای نصف به علاوه یک اعضا نیاز است و این طرح در ابتدا دارای این تعداد امضا بود اما مخالفت‌هایی از سوی برخی اعضای شورا مانع از به تصویب رسیدن دو فوریت این طرح شد و نهایتا در ساعات وقت اضافه صحن علنی یک فوریت این طرح به تصویب رسید. در حالی که بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها از جمله دولت با تشکیل کمیته‌های ویژه به بررسی حادثه پلاسکو از زوایای مختلف پرداخته‌اند اما شورای شهر با وجود پیگیری‌های احمدمسجدجامعی برای تشکیل هر چه سریع‌تر کمیته حقیقت‌یاب در شورای شهر، شکل‌گیری این کمیته و آغاز فعالیت‌های آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در ابتدای بررسی این طرح، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح فاقد تعداد امضاهای لازم برای دو‌فوریتی شدن است، گفت: برای بررسی دو فوریتی یک طرح نیاز به نصف به علاوه یک امضا است اما این طرح در حال حاضر دارای ۱۶ امضا است. اما احمدمسجد جامعی با برشمردن اسامی اعضای شورای شهر که این طرح را امضا کرده‌اند عنوان کرد: به ما گفتند ۱۴ امضا جمع‌آوری شده و برای دو فوریت شدن طرح نیاز به دو امضای دیگر نیز هست که صبح دیروز صابری و دانشور نیز دو فوریت را امضا کردند. اما حالا شما می‌گویید براساس آیین‌نامه باید ۱۶ +۱ نفر موافق باشند، به نظر می‌رسد امضاها را درست نشمرده‌اید. چرا که به نظر امضای دکتر شیبانی محاسبه نشده است.

وی با بیان اینکه آقایان سالاری، حقانی، حکیمی پور، انصاری، تندگویان، حافظی، شیبانی، مختاباد، شجاع‌پوریان، ساعی، دبیر، دنیامالی، دوستی، سرخو، مسجدجامعی،صابری و خانم دانشور این طرح را امضا کردند، گفت: حالا آقای جدیدی هم می‌گوید طرح را ندیده وگرنه امضا می‌کرده که با احتساب امضای جدیدی تعداد آرا به ۱۸ نفر می‌رسد و دو فوریت این طرح تکمیل شده است.

مسجد جامعی با بیان اینکه اقبال شاکری و مجتبی شاکری نیز با قید یک فوریت طرح را امضا کردند، گفت: دو نوشتار دیگر متعلق به سروری و طلایی در این نامه وجود دارد که متن و نوشته است نه امضا پس از آنجا که حاشیه‌نویسی عرف نیست، آن را حساب نکردید. مسجدجامعی با بیان اینکه تعداد امضاها نصاب لازم را دارد بنابراین لازم است که این طرح با قید دو فوریت در جلسه مطرح شود. با این وجود تا پایان جلسه و اظهارنظر برخی اعضا، مهدی چمران رئیس جلسه حاضر به رای‌گیری برای دو فوریت طرح نشد و نهایتا یک فوریت طرح به تصویب رسید.