معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد اولین خط قطار سبک شهری موسوم به«LRT» در رینگ تاریخی تهران خبر داد. به گزارش «ایسنا»، سید مازیار حسینی با اعلام خبر موافقت شهردار تهران برای ارائه لایحه‌ای درخصوص متد جدید حمل‌ونقل در مرکز تاریخی تهران، گفت: با موافقت شهردار تهران لایحه‌ای برای استفاده از حمل‌ونقل پاک و برقی در محدوده منطقه ۱۲ تهران که محدوده تاریخی محسوب می‌شود، تهیه شده است.

حسینی با بیان اینکه براساس این لایحه در افق ۱۴۰۴ کل حمل‌و‌نقل عمومی منطقه بازار به سمت حمل‌ونقل پاک و برقی پیش می‌رود، گفت: بر همین اساس استفاده از موتورسیکلت، اتوبوس و تاکسی برقی و همچنین قطار سبک شهری (LRT) و مترو در این محدوده در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه مطالعات برای راه‌اندازی اولین خط «LRT» در محدوده مرکز تاریخی تهران در مناطق بهارستان، جمهوری و بازار انجام شده است، گفت: این خط با اتکا به روش «ساخت، بهره‌برداری، واگذاری (B.O.T)» و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات برای تبدیل خط هفت BRT (راه‌آهن - تجریش) به خطوط قطار سبک شهری (LRT) در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از این خط استفاده می‌کنند که اگر این عدد را در ساعات فعال خط تقسیم کنیم، به‌طور متوسط در هر ساعت ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر با این خط جابه‌جا می‌شوند. وی تصریح کرد: این حجم استفاده از حمل‌ونقل عمومی دیگر در مد BRT جوابگو نیست از این رو تبدیل آن به مد قطار سبک شهری قابل مطالعه است، حسینی با بیان اینکه به دلیل کمبود مدهای گوناگون حمل‌ونقلی، BRT اکنون فشار مضاعفی را تحمل می‌کند، گفت: در برخی خطوط BRT، حجم جابه‌جایی از سقف قابل قبول خود گذشته است و باید به متدهای جدیدی همچون مترو و LRT توجه کرد.