رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: انتشار نتایج حسابرسی و انعکاس فرآیند هزینه کرد منابع در شهرداری به افکار عمومی، از حقوق اولیه ملت بوده که بر گردن شورا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمت‌اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: برای صیانت از حقوق مردم و منافع آنان، قانون‌گذار تکلیف کرده که نهاد ناظر یعنی شورای اسلامی شهر، گزارش‌های دوره‌ای مالی و حسابرسی‌شده از درآمد و هزینه و نحوه هزینه‌کرد اموال عمومی از سوی شهرداری را برای اطلاع مردم انتشار عمومی دهد.

او ادامه داد: دلیل حقوقی انتشار عمومی اطلاعات از سوی شورای شهر و نه شهرداری، جدا از کار ویژه نظارتی که برعهده شوراست، نظارت بر فرآیند مالی، با انتخاب حسابرس و ذی‌حسابان قانونی از مهم‌ترین کارویژه‌ها و وظایف استقرار نهاد شورای شهر است.رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه علاوه بر اینکه شورا در تصویب درآمد و هزینه‌ها تنها نهاد قانونی در شهر بوده، تنها نهاد قانونی برای حسابرسی و انتشار گزارش حسابرسی نیز هست، گفت: انتشار نتایج حسابرسی و انعکاس فرآیند هزینه کرد منابع در شهرداری به افکار عمومی از حقوق اولیه ملت بوده که بر عهده شورا است.

حافظی تاکید کرد: به مردم باید اطمینان داد، منابعی که از جیب آنان به مدیریت شهرداری در قالب عوارض و بهای خدمات و هر نوع پرداخت دیگر، برای اداره شهر پرداخت می‌شود، به روش صحیح هزینه شده است. بنابراین باب شدن اطلاع‌رسانی و انتشار نحوه هزینه‌کرد منابع شهر باعث افزایش اطمینان مردم و تقویت پایداری منابع می‌شود.

او اضافه کرد: جدا از اینکه نتایج این گزارش‌‌ها از سوی نهادهای نظارتی قابل رسیدگی است، انتظار داریم از نظر فنی،حقوقی و کارشناسی و به‌عنوان یک حق و تکلیف، شورای شهر راسا نسبت به انتشار عمومی و گسترده گزارش‌های حسابرسی شده و حتی تشریح و توضیح هر بند از آن برای افکار عمومی اقدام کند. قطعا تعهد و پایبندی به این تکلیف موجب شفافیت و کسب اعتماد عمومی خواهد شد.